Arskom Sport Brokers łączy się z agencją Bońka i Sawickiego. „Będziemy największą agencją marketingu sportowego”

Właściciele działającej od dekady agencji Arskom Sport Brokers i założonej niedawno agencji Ganador zdecydowali o fuzji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Połączona firma będzie działać pod marką Arskom Sport Brokers, jej prezesem będzie Rafał Romaniuk, a członkinią zarządu Agnieszka Prachniak. - Będziemy największą agencją marketingu sportowego w Polsce i będzie bardzo trudno z nami rywalizować - podkreśla Romaniuk.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Arskom Sport Brokers łączy się z agencją Bońka i Sawickiego. „Będziemy największą agencją marketingu sportowego”
Rafał Romaniuk

Właściciele Arskom Sport Brokers i Ganador uzgodnili już najważniejsze warunki połączenia firm. - Jesteśmy na ostatniej prostej tych rozmów. Bardzo szybko osiągnęliśmy porozumienie, uzgodniliśmy warunki i podaliśmy sobie ręce, natomiast do załatwienia jest jeszcze sporo formalności - opisuje Rafał Romaniuk w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - Działamy w taki sposób, jakby fuzja została przeprowadzona - podkreśla.

W połączonej firmie obecni właściciele Arskom Sport Brokers (Wojciech Szaniawski, Rafał Romaniuk, Jerzy Dudek i Wojciech Haman) obejmą połowę udziałów, a druga połowa przypadnie wspólnikom agencji Ganador, którymi są Maciej Sawicki, Zbigniew Boniek, Agnieszka Prachniak i Dariusz Zaremba.

Dlaczego agencje zdecydowały się na fuzję? - Po połączeniu będziemy największą agencją marketingu sportowego w Polsce i będzie bardzo trudno z nami rywalizować. Mieliśmy dwie możliwości: albo będziemy współpracować, albo ostro konkurować. Uznaliśmy, że rywalizacja ściągnęłaby za dużo naszej energii do wewnątrz, a na rynku jest tyle do zrobienia, że wolimy współpracować - uzasadnia Rafał Romaniuk.

- O sile biznesu stanowi jego otoczenie, a trudno o lepsze niż osoby tworzące Arskom i Ganador. Wierzymy w tę fuzję głównie ze względu na tworzących ją ludzi i ich potencjał - dodaje.

Agencja po połączeniu jako Arskom

W zarządzie nowej firmy będą Rafał Romaniuk jako prezes i Agnieszka Prachniak jako członkini, natomiast członkami rady nadzorczej będą Wojciech Szaniawski i Maciej Sawicki.

Agencja po połączeniu będzie działać po marką Arskom. - W związku z tym, że Arskom ma już długą historię i pozycję na rynku marketingu sportowego, a Ganador dynamicznie, ale dopiero wchodzi na ten rynek, będziemy funkcjonować pod marką Arskom - tłumaczy Romaniuk.

Dotychczas biznes Arskom Sport Brokers był podzielony na dwie spółki: Arskom Sport Brokers i Arskom Group. Prezesem tej pierwszej był Marek Buklarewicz. - Rozmawiamy z nim o nowej roli, w której będzie dalej spełniał swoje ambicje. Jesteśmy bardzo blisko porozumienia, osobiście zależy mi, żeby został w firmie.

Arskom od dekady, Ganador od miesiąca

Agencja Arskom Group ruszyła na początku zeszłej dekady. W dorobku ma projekty przede wszystkim dla firm i marek sponsorujących sport.

Wiosną 2019 roku uruchomiono siostrzaną spółkę Arskom Sport Brokers zajmującą się obsługą marketingową znanych osób z branży sportowej. Jej klientami są m.in. Jerzy Dudek, Wilfredo Leon, Maciej Krawczyk (Footroll), od ub.r. odpowiada za sprzedaż oferty reklamowej Kanału Sportowego, a od początku br. obsługuje w tym zakresie serwis Meczyki.pl. Jesienią 2019 roku jako partner dołączył do jej zespołu dziennikarz Michał Pol.

W obu spółkach Arskom pracuje obecnie ponad 20 osób. - Patrząc na rozwój Arskomu w ostatnich latach, a także na fakt, że Ganador zawarł wiele kontraktów, których jeszcze nie zaczął realizować, potrzeby kadrowe w połączonej agencji będą na pewno większe niż dzisiaj. Nie planujemy restrukturyzacji, wręcz przeciwnie - wzmocnienia - podkreśla Rafał Romaniuk.

Start agencji Ganador ogłoszono pod koniec października, oprócz poprzedniego prezesa PZPN Zbigniewa Bońka i Dariusz Zaremba (właściciela m.in. firmy sprzedającej produkty wyposażenia domu) jej udziałowcami są byli menedżerowie PZPN: Maciej Sawicki i Agnieszka Prachniak, którzy po odejściu ze Związku krótko po Bońku objęli stanowiska zarządcze w Kanale Sportowm (Sawicki został prezesem).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kanal-sportowy-platforma-streamingowa-jak-korzystac-niezaleznosc-bezpieczenstwo,7170090333489281a ##

Pierwszymi klientami agencji zostali dziennikarze Tomasz Smokowski, Mateusz Borek i Krzysztof Stanowski (wszyscy są związani z Kanałem Sportowym, Stanowski jest też właścicielem i szefem Grupy Weszło), były piłkarz Sebastian Mila (na stałe współpracujący z TVP Sport) oraz Zbigniew Boniek.

W br. Arskom osiągnie ok. 10 mln zł przychodów i ponad 1 mln zł zysku, po fuzji z Ganadorem wyniki agencji mają jeszcze pójść w górę. - Obecny kwartał jest bardzo dynamiczny, sporo się jeszcze może zmienić, ale już wiadomo, że pod względem przychodów będzie to najlepszy rok w historii Arskom. Plany na przyszły rok, i to w konserwatywnym ujęciu, zakładają zysk nie mniejszy niż 3,5 mln zł - mówi Rafał Romaniuk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online