SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2012 r. w reklamie telewizyjnej: TVN w górę, Polsat i TVP w dół, Orange liderem reklamodawców

W ub.r. TVN zanotował wzrost cennikowych przychodów reklamowych, za to TVP1, TVP2 i Polsat - spadki. Najwięcej na reklamę telewizyjną wydały PTK Centertel (operator Orange) oraz Alfofarm Farmacja Polska.
 

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w 2012 TVN cennikowo zarobił z reklam 7,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Również kilkuprocentowe wzrosty tych wpływów zanotowały AXN (2,2 proc.), TVN24 (1,2 proc.), TV4 (5,3 proc.), a kilkunastoprocentowe – TV Puls (16,5 proc.), TVN7 (13,3 proc.) i Discovery Science (17,4 proc.). Jeszcze bardziej zwiększyły się przychody TLC (o 25,6 proc.), Discovery (o 26,9 proc.), Polsatu 2 (o 35 proc.) i Disney Channel (o 55,1 proc.).

>>> Największe stacje telewizyjne straciły widzów w 2012 roku

Jednak zdecydowanie największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły kanały, które rozpoczęły nadawanie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej: Eska TV i Polo TV. Pierwszy zarobił prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej, a drugi - aż czternaście razy więcej.

>>> Polo TV i Eska TV nokautują konkurencję, Viva dopiero czwarta

Z drugiej strony trzy z czterech czołowych stacji zanotowały spadki przychodów reklamowych. Polsat zarobił mniej o 2,4 proc., TVP1 - o 9,4 proc., a TVP2 - o 10,4 proc. Natomiast aż o 37,9 proc. spadły wpływy z reklam VIVA Polska.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych
stacjawpływy (zł)
20122011
TVN34768750203225585230
Polsat30396687173113697495
TVP118517774402043107440
TVP212994654301450149935
AXN389942961381523975
Discovery376984465297023020
VIVA Polska341437720558940455
TVN24329774534325718318
TV4322886870306472383
Disney Channel316485908204008200
TLC278280620221475160
Eska TV26177163090724920
Comedy Central260011050286933015
Polo TV25486737518127350
National Geographic234409430161404575
TV Puls203759072174907200
Disney XD201339980202849675
TVN7196618230173582060
Polsat2183055548135630098
Discovery Science179378785152778670


Wśród czołowych reklamodawców największe wzrosty budżetów ulokowanych w 20 powyższych kanałach telewizyjnych zanotowały PTK Centertel i Alfofarm Farmacja Polska. Operator sieci Orange wydał 30,4 proc. więcej niż rok wcześniej, co wynika m.in. z kampanii wspierającej rebranding TP na Orange. Za to dwaj inni operatorzy telekomunikacyjni: Polska Telefonia Cyfrowa (zarządzająca T-Mobile) i Polkomtel (właściciel sieci Plus) ograniczyli swoje budżety reklamowe w 20 czołowych stacjach - pierwszy o 4,8 proc., a drugi o 19,8 proc. Z kolei Alfofarm wydał aż o 48,9 proc. więcej, tymczasem jego konkurent z branży farmeceutycznej, US Pharmacia, zmniejszył swój budżet o 3,1 proc.

>>> Polska reklama 5,3 proc. w dół przez cięcia w FMCG, tylko internet i kina na plusie

Wydatki na reklamę w 20 największych kanałach telewizyjnych obcięły dwa polskie oddziały koncernów produkujących żywność i dobra szybko zbywalne: Procter & Gamble - o 14,4 proc., oraz Unilver - o 25,8 proc. Z drugiej strony budżet Reckitt Benckiser wzrósł o 15,1 proc., a Masterfoods - o 12,2 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę w telewizji
firmawydatki
20122011
PTK Centertel542342012415760785
Aflofarm468411659314540771
Procter & Gamble Polska416969394487106125
Unilever Polska396658726534347513
Polska Telefonia Cyfrowa390757747410372995
Polkomtel321567037400859584
US Pharmacia285085442294251653
Ferrero Polska260779671270047220
Reckitt Benckiser Polska242093026210344093
Masterfoods Polska235439769209805406


 

Dołącz do dyskusji: 2012 r. w reklamie telewizyjnej: TVN w górę, Polsat i TVP w dół, Orange liderem reklamodawców

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
TVN jest spółką giełdową więc podaje swoje przychody w raportach kwartalnych. Przychody SPADAJĄ a nie rosną. Można sprawdzić, a to dopiero początek bo oferta programowa na poziomie brukowców i utrata wiarygodności powodują, że nikt poważny nie chce się już w tej stacji reklamować
odpowiedź
User
olo
po co to robic beznadziejne reklamy, jak ta z napadem na wyprzedaz ? to taki
szit,ze dziwie sie,ze ktos mogl cos takiego popelnic i nazwac to reklama,chyba
ze chodzi o negatywna reklama, nie wazne co mowia,byle mowili:)
odpowiedź
User
maciejewskigostynin
Brawo VIVA!!!
Róbcie tak dalej jak MTV!!!
Wasza oglądalność będzie wynosić 0,00%
WIELKIE BRAWA DLA ZARZĄDU VIVY!!!JAK MOZNA BYC TAKIM DEBILEM I ISC SLADEM MTV???
odpowiedź