SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

699 tys. słuchaczy tegorocznej edycji „Lata z radiem”. „Bliska interakcja ze słuchaczami”

Tegoroczną edycję „Lata z radiem” w radiowej Jedynce średnio słuchało 699 tys. osób. Stacja w tym paśmie miała 5,3 proc. udziału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Wojna i dramat, jakie dzieją się na Ukrainie za sprawą rosyjskiego agresora, nie stwarzają klimatu do radosnej zabawy podczas plenerowych koncertów - mówi nam Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.

Article

Z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średni kwadransowy zasięg Jedynki w paśmie emisji pasma „Lato z radiem” (a więc od poniedziałku do soboty między godz. 9.00 a 12.00) w grupie wiekowej 15-75 w okresie od czerwca do sierpnia (najkrótsza fala udostępnianych wyników słuchalności radia obejmuje trzy miesiące) wyniosła 699 tys. osób. Stacja w tym paśmie miała 5,3 proc. udziału. „Lato z radiem 2022” prowadzili Sława Bieńczycka, Roman Czejarek, Agnieszka Kunikowska, Joanna Racewicz, Daniel Wydrych oraz debiutujący w tej roli Maciej Kurzajewski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jedynka w analizowanym paśmie była czwartą najchętniej słuchaną stacją pod względem średniego udziału i zasięgu kwadransowego. Zdecydowanym liderem w obu grupach było RMF FM, a podium uzupełniają: Radio ZET i Eska.

Liczba słuchaczy spadła, rynkowy udział do góry

Względem analogicznego okresu 2021 roku Program 1 w tym paśmie stracił 21 tys. słuchaczy (wówczas liczba słuchaczy wyniosła 720 tys.. Z kolei udział stacji zwiększył się z 5,8 proc. do 5,2 proc.

- Polskie Radio nie korzysta z tych tzw. badań realizowanych na zlecenie kilku dużych stacji komercyjnych (badanie Radio Track Kantar Polska - przyp. red.). Dlatego nie komentujemy i nie odnosimy się  do informacji przedstawianych przez KBR. Dodatkowo należy dodać, że z dostępnych publicznie informacji wynika, że od kilku miesięcy UOKiK prowadzi swoje postępowania związane z tym tzw. badaniem. Polskie Radio korzysta z dostępnego na polskim rynku badania konsumpcji treści audio, prowadzonego przez publiczną instytucję, czyli Krajowy Instytut Mediów - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.

„Liga Superbohaterów” wielkim sukcesem Radiowej Jedynki

Jak informuje nas Monika Kuś, „główne założenie tegorocznej edycji „Lata z radiem” opierało się przede wszystkim na bliskiej interakcji ze słuchaczami radiowej Jedynki, zwłaszcza tymi mieszkającymi w mniejszych miejscowościach naszego kraju”. Sytuacja za wschodnią granicą spowodowała, że tegoroczna edycja „Lata z radiem” miała wyjątkowy charakter. Polskie Radio wyszło z założenia, że wojna i dramat, jakie dzieją się na Ukrainie za sprawą rosyjskiego agresora, nie stwarzają klimatu do radosnej zabawy podczas plenerowych koncertów. Przeciwnie, kierownictwo Programu I Polskiego Radia zaproponowało formułę pozwalającą na - z jednej strony - tworzenie atmosfery wspólnoty z licznymi uchodźcami wojennymi, a z drugiej - do pokazania, jak wielkie serca maja Polacy, dzielący się z ukraińskimi przyjaciółmi tym, co sami posiadają - opisuje rzeczniczka prasowa.

- Stąd właśnie powstał pomysł „Ligi Superbohaterów”, który okazał się wielkim sukcesem Radiowej Jedynki. Podczas tego projektu sami słuchacze zgłaszali szczególnie aktywne i działające na rzecz społeczności lokalnych osoby, na które można było głosować w konkursie. Zwycięzcy tego plebiscytu gościli na antenie Jedynki, dzięki czemu mogła o ich działalności usłyszeć cała Polska - informuje nas.

- W tym roku wraz ze słuchaczami chwaliliśmy się Polską - Jedynkowa ekipa przemierzyła tysiące kilometrów, odwiedzając Tarnów, Uniejów, Działoszyn, Ostrołękę, Myślenice, Sieradz, Stegnę, Legnicę, Polkowice i Jakuszyce. Ekipa Radiowej Jedynki (i nie tylko, bo też dołączały inne anteny publicznego nadawcy, m.in. Polskie Radio Dzieciom czy Polskie Radio Kierowców) spotykała się z mieszkańcami miast i miasteczek zarówno podczas pikników rodzinnych jak i trasy reporterskiej. W myśl hasła "Mamy siebie", postawiliśmy na bliski i bezpośredni kontakt ze słuchaczami, budujący wspólnotę aktywności. Przez dwa wakacyjne miesiące wręczyliśmy setki nagród, a nasza maskotka - w tym roku był to Ryś  - cieszyła się  niezwykłą popularnością - komentuje Monika Kuś.

W okresie od czerwca do sierpnia br. średni udział Jedynki w rynku radiowym w Polsce pod względem słuchania według badania Radio Track Kantar Polska wyniósł 4,7 proc.

Dołącz do dyskusji: 699 tys. słuchaczy tegorocznej edycji „Lata z radiem”. „Bliska interakcja ze słuchaczami”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Co?
Klimatu do radosnej zabawy nie stwarza źle zarządzający jednoosobowy zarząd. Lato z radiem aktualnie to cień świetności znanej i uwielbianej kiedyś akcji. Bliski kontakt? Jaki bliski kontakt? Słuchacz dla aktualnie zarządzających PR nie istnieje. Jest zaklinanie rzeczywistości, sprzed odbiorników radiowych zniknęły miliony słuchaczy a najpiękniejszy symbol i historia radiowa ginie w ośmieszaniu i kompromitacji jaką zapewnia pani prezes. Żenujące.
odpowiedź
User
He he he
"Polskie Radio wyszło z założenia, że wojna i dramat, jakie dzieją się na Ukrainie za sprawą rosyjskiego agresora, nie stwarzają klimatu do radosnej zabawy..." Ciechan Wam zapewnił radosną zabawę i wizerunek, pieśniami biesiadnymi i promowaniem stron dla dorosłych. Było radośnie, trzaśnie i na poziomie budki z piwem. Aktualna wizja PR wg zarządzającej.
odpowiedź
User
Greg
Taaaa nawet w KIM i firmie z szopy za ukręcone podatnikom 24 bańki słuchalność leci na łeb.
odpowiedź