SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aegis Media za 26,3 mln zł kupuje agencję Socializer

Holding reklamowy Aegis Media podpisał umowę kupna 95,6 proc. akcji agencji social mediowej Socializer. Kwota transakcji to minimum 26,3 mln zł.

Sławomir Stępniewski, CEO Aegis Media Polska

Sławomir Stępniewski, CEO Aegis Media Polska

Za 26,3 mln zł Aegis Media kupuje 1,94 mln akcji Socializera stanowiących 95,6 proc. kapitału spółki.

636 tys. akcji jest przejmowanych od inwestorów instytucjonalnych, a cena jednego papieru wynosi 19,97 zł (co za wszystkie daje 12,7 mln zł). Natomiast 1,307 mln papierów jest kupowanych od akcjonariuszy indywidualnych pracujących w Socializerze. Cena za taką akcję to 10,41 zł, ale może ulec podwyższeniu nawet do 57,39 zł, jeśli spółka osiągnie odpowiednio dobre wyniki finansowe w najbliższych czterech latach.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Socializer zanotował 15,53 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,13 mln zł zysku netto (zobacz szczegóły). Obecnie firma, w której skład wchodzą agencje Socializer i Lubię to oraz marka Socialformance, zatrudnia łącznie ponad 130 osób w biurach w Warszawie i Białymstoku

Z kolei do Aegis Media w Polsce należą agencja reklamowa Isobar, domy mediowe Carat i Vizeum, agencja reklamy out-of-home Posterscope oraz agencje reklamy internetowej iProspect i Amnet.

Na skutek przejęcia Socializer stanie się częścią agencji Isobar - po połączeniu z jej działem mediów utworzy departament media & social. Będzie nim kierował Łukasz Misiukanis, założyciel i dotychczasowy szef Socializera, który obejmie funkcję wiceprezesa Isobar w Polsce. Łączenie zespołów firm potrwa do połowy br.

Za to jako osobna agencja social mediowa funkcjonować będzie Lubię to, którą Socializer kupił w połowie 2012 roku.

- Dziś niezaprzeczalnie podstawą angażującej komunikacji są social media, które dzięki tej transakcji będą silnie zintegrowane z usługami Dentsu Aegis Network dostarczanymi na polskim i międzynarodowych rynkach - komentuje Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network (właściciela Aegis Media) w Polsce. - Po połączeniu z Socializerem będziemy stanowić zespół ponad 350 specjalistów zajmujących się komunikacją reklamową, stając się jedną z najbardziej doświadczonych i największych agencji typu „full service” w regionie, z usługami social media w sercu naszej struktury organizacyjnej - zapowiada Krzysztof Andrzejczak, prezes i dyrektor zarządzający Isobar w Polsce. - Wejście do struktur Aegis Dentsu Network umożliwi nam ekspansję zagraniczną, otwierając możliwości pracy przy globalnych kontraktach dla największych klientów - dodaje Łukasz Misiukanis.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aegis Media za 26,3 mln zł kupuje agencję Socializer

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Specjaliści od bannerów do zamykania przed przeczytaniem.
odpowiedź
User
!!!
nawet nie przelezą przez zaporę ogniową… topią się na czarnych listach.
odpowiedź
User
pavv
Ważne, żeby tak zbudować swoją ofertę, aby klienci myśleli, że bez tych agencji to by przepadli. I agencją się to udało doskonale, a że 99% internautów jak spojrzy na reklamę to przez przypadek bo szukają przycisku ZAMKNIJ. No ale klienci bulą, agencje się rozwijają, a że to Towarzystwo Wzajemnej Adoracji jest to tylko my o tym wiemy.
odpowiedź
User
gfgfgfgf
130 murzynow pracuje przy tych smiesznych fanpejdzach i glupich aplikacjach? i to naprawde jest tyle warte? imponujace, bo na ludzkiej glupocie tez trzeba umiec zarabiac.
odpowiedź
User
bth
Nie chcę hejtować, ale kto kupuje spółkę, która ma 2,13 mln zł zysku netto za trzy kwartały 2013 r. (nie ma jeszcze danych za cały rok) w cenie 26,3 mln zł?
Nawet jeśli za cały rok 2013 wyjdzie im zysk 3 mln zł to komu może się taki biznes opłacać? I jeszcze w artykule nie napisano, że w umowie są zapisy, że jeśli Socializer będzie miał wzrostową sprzedaż (prezes zostaje na stanowisku) to ostatecznie dopłaci byłym akcjonariuszom kolejną transzę.

Na tak nieprzewidywalnym rynku zapłacić 10 letni zysk netto za 95% udziałów to spore ryzyko w mojej opinii.
Jestem jednak przedstawicielem średnich firm i być może nie znam się na tym, proszę o opinię w tej sprawie ludzie, którzy siedzą w tych tematach.
odpowiedź