SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: spadają przychody, ale zysk wzrósł o 65,6 proc.

Agora (m.in. "Gazeta Wyborcza" i Gazeta.pl) miała 20,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2010 roku wobec 12,20 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 24,10 mln zł wobec 14,90 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 281,30 mln zł wobec 297,80 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami rynkowymi, których średnia wynosiła 17,4 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 7,3-25,0 mln zł.

mln zł2 kwartał 20102 kwartał 2009%
zmiany r/r
1 półrocze 20101 półrocze 2009%
zmiany r/r
Przychody 281,3297,8-5,50%529,4572,2-7,50%
Koszty257,2282,9-9,10%488,6551,6-11,40%
 20,111,870,30%41,912,8227,30%
Zysk netto      
       
Przypadający na:20,212,265,60%41,913,3215%
Akcjonariuszy jednostki dominującej      
EBIT24,114,961,70%40,820,698,10%
Marża EBIT8,60%5%3,6 pkt%7,70%3,60%4,1 pkt%
EBITDA 43,535,223,60%79,960,931,20%
EBITDA operacyjna1,246,338,719,60%85,86826,20%
Marża EBITDA operacyjna1,216,50%13%3,5 pkt%16,20%11,90%4,3 pkt%



Narastająco w I-II kw. 2010 roku spółka miała 41,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 13,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 529,41 mln zł wobec 572,18 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I-II kw. 2010 roku spółka miała 51,15 mln zł zysku netto wobec 17,47 mln zł zysku rok wcześniej.
 

DANE SZCZEGÓŁOWE Z KOMUNIKATU GIEŁDOWEGO
RYNEK DZIENNIKÓW / GAZETA WYBORCZA
Marża segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory SA i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wzrosła o 7,1 pkt proc. do poziomu 29,8 proc.. Przychody Gazety z reklam wyniosły 85,6 mln zł (spadek o 3,5 proc.).

INTERNET
Segment Internet Agory osiągnął pozytywny wynik EBIT2 w wysokości 1,5 mln zł, a marża EBITDA operacyjna segmentu wzrosła o 20,4 pkt proc. do poziomu 13,1 proc.. Przychody z działalności segmentu wzrosły o 35,6 proc i wyniosły 25,9 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży reklam internetowych wzrosły o 63,6 proc. do 18 mln zł (przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o 28 proc.), a przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły o 7,4 proc. do 5,8 mln zł.
 
METRO
Metro wypracowało wynik EBITDA operacyjna (1,2) na poziomie 1,3 mln zł. Przychody tytułu z reklam wzrosły o 10,1 proc. (do 8,7 mln zł).

PROJEKTY SPECJALNE
Przychody Projektów Specjalnych wyniosły 15,9 mln zł. Agora wydawała 6 kolekcji i 13 projektów jednorazowych, sprzedając ok. 0,7 mln książek i książek z dołączonymi płytami DVD i CD, m.in. z serii filmowych Lektury Szkolne, z kolekcji muzycznych Giganci Jazzu i Polskie Dzieci Kwiaty oraz z kolekcji książek Wielcy Filozofowie i Książki Wybrane Tadeusza Konwickiego.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA 
Przychody Grupy AMS z reklam wyniosły 44,3 mln zł (spadek o 5,5 proc.), a koszty zostały zredukowane do 40,1 mln zł (spadek o 13 proc.); największe redukcje nastąpiły w kosztach realizacji kampanii (spadek o 25 proc.); w wyniku działań optymalizacyjnych udało się też obniżyć koszty utrzymania systemu (spadek o 9,5 proc.).

CZASOPISMA 
Marża EBITDA operacyjna (1,2) segmentu czasopisma wyniosła 20,6 proc.. Przychody segmentu wyniosły 22,8 mln zł (spadek o 5,8 proc.), w tym 13,5 mln zł ze sprzedaży reklam oraz 9,2 mln zł ze sprzedaży wydawnictw. Koszty operacyjne segmentu spadły do 18,3 mln zł.

RADIO 
Marża EBITDA operacyjna (1) segmentu Radio wzrosła o 2,9 pkt proc. do poziomu 2 proc.. Przychody radiostacji Agory z reklam wyniosły 19,8 mln zł (spadek o 6,6 proc.). Obniżenie kosztów działalności radiowej o 10,4 proc. jest m.in. efektem zmniejszenia kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (o 7,7 proc., z wyłączeniem niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych) oraz ograniczenia kosztów marketingowych (o 17,4 proc.).

UWAGA: Powyższe dane finansowe Grupy pochodzą z Komentarza Zarządu i sprawozdania finansowego Grupy Agora za 2 kw. 2010 r. Prezentowane dane obejmują okresy styczeń-czerwiec 2010 r. lub kwiecień-czerwiec 2010 r.,  zaś porównania mówią o dynamice w stosunku do analogicznych okresów 2009 r.

 


Przypisy: 
1 z wyłączeniem niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych.
2 EBIT, EBITDA oraz EBITDA operacyjna dla Prasy Codziennej, Internetu i Czasopism wyliczane są po kosztach bezpośrednio przypisanych do danego segmentu operacyjnego Grupy, bez alokacji kosztów ogólnofirmowych Spółki (np. kosztów zarządu, większości kosztów pionów wspomagających Spółki), które są zawarte w pozycjach uzgadniających.

Dołącz do dyskusji: Agora: spadają przychody, ale zysk wzrósł o 65,6 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl