SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Alibaba z rosnącymi przychodami i 2,7 mld dolarów kwartalnego zysku. Platforma ma w Chinach 674 mln użytkowników

W II kwartale 2019 roku koncern Alibaba Group zanotował wzrost przychodów o 42 procent, zaś zysk netto spółki przekroczył kwotę 2,7 mld dolarów. Z serwisów prowadzonych przez Alibabę korzysta średnio 674 mln użytkowników w skali roku, w ciągu kwartału przybyło ich 20 mln.

Jack Ma, założyciel i prezes Alibaba Group Article

W II kwartale 2019 r. koncern Alibaba Group osiągnął łączne przychody przekraczające 16,7 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 42 proc. W raportowanym okresie działalność spółki w segmencie e-commerce przyniosła 14,5 mld dol. wpływów, zaś z górą 1,1 mld pochodziło z usług chmurowych oferowanych przez Alibabę – to wzrost w skali roku o 66 proc. Z kolei 920 mln dol. to przychody Alibaba Group z segmentu cyfrowych mediów i rozrywki.

II kwartał br. Alibaba zamknęła zyskiem operacyjnym kwocie ponad 3,5 mld dol., zaś zysk netto przekroczył poziom 2,7 mld. W raportowanym okresie zysk na akcję wyniósł 1,78 dol., podczas gdy rynek oczekiwał zysku w wysokości 1,45 dol.

Jak podaje spółka w ciągu roku zakończonego 30 czerwca średnia roczna liczba użytkowników usług e-commerce oferowanych przez Alibabę w Chinach osiągnęła 674 mln, co oznacza wzrost o 98 mln rok do roku oraz 20 mln w skali kwartału. Z kolei liczba miesięcznych aktywnych użytkowników korzystających z serwisów Alibaby mobilnie to 755 mln – o 121 mln więcej rok do roku i o 34 mln więcej w zestawieniu z poprzednim kwartałem.

Na kwartalne rezultaty podane przez Alibaba Group pozytywnie zareagowali inwestorzy. W ciągu kilku dni akcje spółki konsekwentnie drożały, w piątek po zamknięciu notowań ich wartość była wyższa o 4,57 proc. przy cenie 174,60 dol. za jedną akcję. Obecnie rynkowa wycena Alibaba Group przekracza kwotę 454 mld dol.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Alibaba z rosnącymi przychodami i 2,7 mld dolarów kwartalnego zysku. Platforma ma w Chinach 674 mln użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl