Alibaba zakazuje sprzedaży polskim firmom maseczek i płynów dezynfekujących

Chińska platforma e-commerce Alibaba (do której należy sklep internetowy Aliexpress) od 24 marca wstrzymuje sprzedaż maseczek ochronnych i środków do dezynfekcji polskim firmom. Decyzję podjęto po interwencji polskich władz.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Alibaba zakazuje sprzedaży polskim firmom maseczek i płynów dezynfekujących

Jak powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski, rząd w Warszawie zwrócił się do władz chińskich z prośbą o interwencję w związku z prowadzonym handlem spekulacyjnym maseczkami ochronnymi i środkami dezynfekującymi.

Minister cyfryzacji powiedział, że polskie władze prosiły rząd w Pekinie o wprowadzenie na tamtejszych platformach mechanizmów chroniących konsumentów przed zawyżaniem cen produktów tak potrzebnych w obecnej sytuacji. Zagórski zaznaczył, że celem podjętych działań jest ochrona konsumentów.

Alibaba blokuje sprzedaż środków ochronnych do Polski

Po interwencji polskich władz, od 24 marca rodzime firmy nie kupią już na platformie Alibaba m.in. maseczek ochronnych i środków do dezynfekcji

W drugim kwartale 2019 roku koncern Alibaba Group zanotował wzrost przychodów o 42 procent, zaś zysk netto spółki przekroczył kwotę 2,7 mld dolarów. Z serwisów prowadzonych przez Alibabę korzysta średnio 674 mln użytkowników w skali roku, w ciągu kwartału przybyło ich 20 mln.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koronawirus-sprawdzone-informacje-twitter-i-allegro-walcza-z-dezinformacja-o-koronawirusie-odsylaja-do-wiarygodnych-zrodel-dlaczego-jak-rozpoznac-koronawirusa-gdzie-kupic-maseczke ##

OLX blokowało samodzielnie nowe i archiwalne ogłoszenia zawierające hasła "koronawirus", "COVID-19". Allegro usuwało ogłoszenia mające charakter handlu spekulacyjnego środkami ochronnymi potrzebnymi do walki z koronawirusem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media