Aliexpress testuje w Polsce własne automaty dostarczające paczki

Chiński serwis Aliexpress ustawił w Warszawie swój pierwszy automat służący do dostarczania paczek. Według wcześniejszych zapowiedzi urządzenia nie mają zastąpić paczkomatów InPostu, a spełniać jedynie rolę logistycznych uzupełnień.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Aliexpress testuje w Polsce własne automaty dostarczające paczki

Na polskim rynku w segmencie urządzeń dostarczających paczki z zakupami dokonanymi w internecie jest coraz tłoczniej. Liderem branży pozostaje InPost, który obecnie posiada w naszym kraju ponad 11 tys. paczkomatów, a tygodniowo chce uruchamiać 100 nowych maszyn tego typu. InPost ma także umowy na dostarczanie w Polsce przesyłek od takich platform e-commerce jak Allegro, Aliexpress czy Amazon.

Jednocześnie jednak własne automaty paczkowe uruchamiają u nas także inne firmy. Jest wśród nich Allegro, a także m.in. Poczta Polska czy PKN Orlen.

Aliexpress rozpoczyna testy

Teraz branżowy serwis Wiadomości Handlowe poinformował, że w Warszawie został uruchomiony pierwszy automat firmy Cainiao, który ma realizować przesyłki z zakupami dokonanymi w serwisie Aliexpress. Obie firmy należą do chińskiego koncernu Alibaba.

Maszyna ustawiona w Warszawie charakteryzuje się niewielką liczbą 30 skrytek przeznaczonych na przesyłki, automaty konkurencji są większe.

Na razie nie wiadomo nic bliższego na temat ewentualnych testów prowadzonych przez Cainiao i Aliexpress. Druga z firm do momentu opublikowania tego tekstu nie odpowiedziała na pytania Wirtualnemedia.pl.

Z wcześniejszych wypowiedzi przedstawicieli Aliexpress wynika, że uruchomienie nowych automatów paczkowych nie oznacza zerwania wspomnianej wcześniej umowy z InPostem. W założeniach maszyny takie jak ta ustawiona w Warszawie mają spełniać jedynie rolę pomocniczą w łańcuchu dostaw.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style