Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty

Na Allegro pojawiły się oznaczenia przy ofertach promowanych przez sprzedawców. Wynika to z wejścia w życie Aktu o usługach cyfrowych (DSA).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty

Allegro wprowadziło trzy oznaczenia:
- Sponsorowane (m.in. przy ofertach reklamowanych, poprzez Allegro Ads, na liście ofert i produktów),
- Promowane (przy ofertach z opcjami promowania na liście ofert i produktów),
- Zawiera promocję (przy ofertach wyróżnianych z użyciem Monet).

Po kliknięciu w oznaczenie można przeczytać dane sprzedawcy (nazwa firmy lub imię i nazwisko sprzedającego), który wykupił płatną emisję, oraz informacje, dlaczego jest wyświetlana danemu użytkownikowi.

W przypadku produktów medycznych wyświetlane jest też oznaczenie Wyrób medyczny, a po kliknięciu w nie pojawiają się nazwa sprzedawcy z Allegro, producenta i upoważnionego przedstawiciela oraz ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa stosowania danego środka.

grafika

Oznaczenia zostały w wprowadzone w związku z wejściem w życie w zeszłą sobotę unijnego Aktu o usługach cyfrowych (DSA). W rozumieniu DSA, reklamą nie są specjalne oznaczenia w ofertach - na przykład takie, jak w Strefie Okazji czy Allegro Days - zaznaczono w komunikacie dla sprzedawców.

Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowało 18,67 mln użytkowników oraz 2 godziny i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (bez uwzględnienia Allegro Lokalnie).

Grupa Allegro, do której oprócz należą też Ceneo, eBilet oraz przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO CZ, w trzecim kwartale br. zwiększyła rok do roku przychody o 4,8 proc. do 2,43 mld zł, osiągając 241,7 mln zł zysku netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem