Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty

Na Allegro pojawiły się oznaczenia przy ofertach promowanych przez sprzedawców. Wynika to z wejścia w życie Aktu o usługach cyfrowych (DSA).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty

Allegro wprowadziło trzy oznaczenia:
- Sponsorowane (m.in. przy ofertach reklamowanych, poprzez Allegro Ads, na liście ofert i produktów),
- Promowane (przy ofertach z opcjami promowania na liście ofert i produktów),
- Zawiera promocję (przy ofertach wyróżnianych z użyciem Monet).

Po kliknięciu w oznaczenie można przeczytać dane sprzedawcy (nazwa firmy lub imię i nazwisko sprzedającego), który wykupił płatną emisję, oraz informacje, dlaczego jest wyświetlana danemu użytkownikowi.

W przypadku produktów medycznych wyświetlane jest też oznaczenie Wyrób medyczny, a po kliknięciu w nie pojawiają się nazwa sprzedawcy z Allegro, producenta i upoważnionego przedstawiciela oraz ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa stosowania danego środka.

grafika

Oznaczenia zostały w wprowadzone w związku z wejściem w życie w zeszłą sobotę unijnego Aktu o usługach cyfrowych (DSA). W rozumieniu DSA, reklamą nie są specjalne oznaczenia w ofertach - na przykład takie, jak w Strefie Okazji czy Allegro Days - zaznaczono w komunikacie dla sprzedawców.

Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowało 18,67 mln użytkowników oraz 2 godziny i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (bez uwzględnienia Allegro Lokalnie).

Grupa Allegro, do której oprócz należą też Ceneo, eBilet oraz przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO CZ, w trzecim kwartale br. zwiększyła rok do roku przychody o 4,8 proc. do 2,43 mld zł, osiągając 241,7 mln zł zysku netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"