SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ALS Association chciała zastrzec Ice Bucket Challenge jako znak towarowy

Charytatywna akcja na rzecz leczenia stwardnienia zanikowego bocznego (ALS) w internecie zdobyła miliony fanów. Organizacja ALS Association postanowiła chronić Ice Bucket Challenge zastrzeżonym znakiem towarowym, ale wycofała się z pomysłu po protestach internautów.

Article

Od kilku tygodni w internecie furorę robi akcja Ice Bucket Challenge. Polega ona na tym, że konkretna osoba przed kamerą wylewa na siebie wiadro lodowatej wody, a następnie wskazuje osobę lub osoby, które powinny podjąć podobne wyzwanie w ciągu następnych 24 godzin.

Akcja ma zwrócić uwagę na problem choroby ALS (stwardnienia zanikowego bocznego) i skłonić internautów do datków na walkę z tym schorzeniem. Twórcy kampanii zapewne nie spodziewali się, że stanie się ona tak popularna. W ciągu każdego dnia w serwisie YouTube pojawiają się setki filmów i wyzwań w ramach Ice Buckett Challenge. Akcja przynosi wymierne efekty finansowe. Od jej rozpoczęcia ponad 2 miliony darczyńców wpłaciło datki przekraczające kwotę 94 milionów dolarów. ALS Association poszła jednak dalej w kwestii zdobywania środków. W Amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych złożyła wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego Ice Bucket Challenge.

Po odkryciu tego wniosku Erik Pelton, amerykański prawnik wyraził poważne wątpliwości, czy jest on uzasadniony. Argumentuje, że ALS Association nie wymyśliła ani samej akcji, ani też jej nazwy. W internecie w podobny sposób zbierają datki także inne organizacje non profit, na przykład w Wielkiej Brytanii jest nią MND Association, która gromadzi środki na leczenie schorzenia neurologicznego o nazwie MND. W tej sytuacji, zdaniem Peltona należy przyjąć, że Ice Buckett Challenge nie ma jednego autora, który mógłby rościć sobie do niej prawa własności intelektualnej.

Wokół pomysłu zastrzeżenia znaku towarowego przez ALS Associoation zaczęło robić się głośno w sieci i sprawa wzbudziła żywy sprzeciw internautów. Pod ich wpływem organizacja poinformowała na swoim profilu na Faceboku, że wycofuje złożony wcześniej wniosek. Tłumaczy, że poprzez zastrzeżenie znaku towarowego chciała zapobiec działalności oszustów, którzy wykorzystując powodzenie akcji podszywali się pod nią podając własne konta bankowe jako przeznaczone do składania datków na rzecz walki z chorobą ALS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ALS Association chciała zastrzec Ice Bucket Challenge jako znak towarowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl