Android: 30 proc. dla KitKat, ale najpopularniejszy wciąż Jelly Bean

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy KitKat znacząco zwiększył swój udział w rynku urządzeń pracujących pod kontrolą opracowanego przez Google systemu Android. Liderem wciąż jest jednak Jelly Bean.

km
km
Udostępnij artykuł:
Android: 30 proc. dla KitKat, ale najpopularniejszy wciąż Jelly Bean

Z najnowszych statystyk udostępnionych przez Google na blogu Android Developers, które obejmują okres jednego tygodnia do 3 listopada 2014 r., wynika że 50,9 proc. aktywnych urządzeń opartych na Androidzie pracuje obecnie pod kontrolą systemu w wersji 4.1, 4.2 i 4.3 (Jelly Bean).

Jelly Bean w ciągu ostatnich dwóch miesięcy stracił 2,9 pkt. proc. udziału. Tymczasem niemal dwa razy więcej - 5,7 pkt. proc. (wzrost z 24,5 proc. do 30,2 proc.) - zyskał Android 4.4 (KitKat).

Ponadto spadki zanotowały wcześniejsze wersje systemu - 2.3 Gingerbread (z 11,4 proc. do 9,8 proc.), 4.0 Ice Cream Sandwich (z 9,6 proc. do 8,5 proc.) oraz 2.2 Froyo (z 0,7 proc. do 0,6 proc.).

grafika

Przypomnijmy, że w ubiegłym miesiącu Google zaprezentowało najnowszą wersję Androida - 5.0 Lollipop (więcej o tym). Do sprzedaży wchodzą właśnie pierwsze oparte na niej urządzenia - phablet Nexus 6 i tablet Nexus 9 (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu