SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lockdowny pomogły Answear.com, sprzedaż w I kwartale wzrosła o 82 proc.

Według wstępnych danych w pierwszych kwartale br. internetowa platforma odzieżowa Answear.com zanotowała wzrost sprzedaży rok do roku o 82 proc. do 127 mln zł. - Pozyskujemy nowych klientów, a jednocześnie rosną wskaźniki odwiedzin, średniego koszyka oraz konwersji, wzmacniając dynamikę wzrostów sprzedaży - podkreśla zarząd firmy.

Przychody sprzedażowe Answear.com według standardu rachunkowości MSSF w zeszłym kwartale wyniosły 122 mln zł, co wobec 69 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 76 proc.

- Wprowadzone w pierwszym kwartale lockdowny, na wszystkich rynkach na których działamy, pomagają w osiąganiu wyższej dynamiki sprzedaży Spółki, przyczyniając się do utrwalania obserwowanego trendu przechodzenia klientów z zakupów offline do online: zamknięcie sklepów stacjonarnych skłania klientów do zakupów internetowych. Pozyskujemy nowych klientów, a jednocześnie rosną wskaźniki odwiedzin, średniego koszyka oraz konwersji, wzmacniając dynamikę wzrostów sprzedaży - skomentował zarząd Answear.com w komunikacie giełdowym.

Firma na rynku głównym warszawskiej giełdy zadebiutowała w pierwszej połowie stycznia br. W ofercie pierwotnej sprzedano 1,38 mln jej akcji należących do MCI oraz 1,84 mln walorów nowej emisji, do spółki trafiło, po uwzględnieniu kosztów oferty, 45 mln zł.

- W związku z wejściem na GPW i dokapitalizowaniem Spółki, bariery finansowe rozwoju zostały zlikwidowane. Jesteśmy obecni na wszystkich głównych rynkach regionu, stale poszerzamy bogatą ofertę o nowe kategorie i marki oraz intensyfikujemy działania marketingowe, co skutkuje obserwowanymi wzrostami sprzedaży - opisuje zarząd Answear.com.

Spółka prowadzi obecnie działalność w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Na swojej platformie oferuje ponad 90 tys. produktów z ponad 400 światowych marek.

- W drugiej połowie roku przewidujemy wejście na jeden lub dwa nowe rynki, w kwietniu zdecydujemy o lokalizacjach. Jesteśmy w trakcie gromadzenia danych. Musimy przeanalizować np. konkurencję, koszty funkcjonowania i koszty dostaw - mówił w drugiej połowie marca Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

Wcześniej firma informowała, że plany obejmują wejście platformy do 2024 roku do: Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny.

We wtorek na koniec sesji giełdowej za akcję Answear.com płacono 34 zł, co daje kapitalizację w wysokości 584,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Lockdowny pomogły Answear.com, sprzedaż w I kwartale wzrosła o 82 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl