Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Aplikacja Kuaishou, największy konkurent TikToka ma obecnie miliard użytkowników - podała firma Kuaishou Technology, właściciel platformy. Tym samym Kuaishou znalazła się w  gronie największych chińskich platform tego typu obok TikToka i WeChat i ma szansę poważnie zagrozić konkurentom. W aplikacji pojawią treści związane z tegoroczną olimpiadą w Tokio.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny. Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.

Miliard użytkowników miesięcznie

W maju 2021 r. firma Kuaishou Technology podała wyniki biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 17 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 36,6 proc. Za ponad połowę wpływów były odpowiedzialne te pochodzące z usług marketingowych, które w skali roku zwiększyły się o 161,5 proc. do poziomu 8,6 mld juanów.

Z kolei zysk brutto firmy w raportowanym okresie zwiększył się o 64,1 proc. do kwoty 7 mld juanów. Jak podała Kuaishou Technology w pierwszym kwartale br. liczba użytkowników aplikacji, korzystających z niej każdego dnia wzrosła o 26,4 proc. do poziomu 379,3 mln.

Według raportu aktywni odbiorcy spędzają w aplikacji średnio 99,3 minut dziennie, co oznacza wzrost rok do roku o 16,5 proc. Z kolei przychody z jednego użytkownika wyniosły 29 juanów, o 124,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Teraz pojawiły się kolejne dane związane z Kuaishou, które Su Hua ujawnił podczas spotkania z inwestorami. Okazuje się, że obecnie liczba aktywnych użytkowników korzystających z aplikacji w ciągu miesiąca (MAU) osiągnęła poziom miliarda.

Su Hua zaznaczył, że do statystyk Kuaishou zaliczają się także odbiorcy aplikacji Kwai i Snack Video, które są przeznaczone na rynki poza Chinami i funkcjonują w ekosystemie platformy.

Według zapowiedzi Kuaishou w 2021 r. zamierza przeznaczyć kwotę miliarda dol. na rozwój nowych rozwiązań technologicznych oraz ekspansję na kolejne kraje na świecie.

Firma poinformowała też, że zawarła umowę z China Central Television, chińskim nadawcą państwowym w sprawie udostępniania w aplikacji treści związanych z tegoroczną letnią olimpiadą w Tokio oraz zimową olimpiadą w Pekinie zaplanowaną na 2022 r.

Miliard MAU oznacza, że Kuaishou staje się realnym konkurentem dla innych mobilnych aplikacji do krótkich wideo, takich jak TikTok (1,9 mld użytkowników miesięcznie łącznie z platformą Douyin) oraz WeChat (1,2 mld MAU).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style