SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Avon kampanią #ZmieńMyślenie sprzeciwia się różnym formom przemocy wobec kobiet

Z okazji przypadającej na 25 listopada międzynarodowej akcji „16 dni przeciwko przemocy wobec kobiet i dziewcząt”, Avon rozpoczyna kampanię #ZmieńMyślenie. Akcja zwraca uwagę na cyberprzemoc, ograniczanie i kontrolę, przemoc ekonomiczną oraz nagabywanie w przestrzeni publiczne, głównie kobiet.

Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Avon w 15 krajach świata, w tym wśród tysiąca Polek.  

89 proc. Polek zdecydowałoby się szukać pomocy u odpowiednich organów w przypadku doświadczenia przemocy, ale jedynie 54 proc. z nich wiedziałoby gdzie się zgłosić. Prawie co dziesiąta miałaby opory przed wyjawieniem faktu bycia ofiarą.

Przemoc zostawia ślady

Celem akcji #ZmieńMyślenie jest uświadamianie, że te formy przemocy, mimo że nie zostawiają śladów na ciele, często ranią nie mniej dotkliwie. To także zachęta dla ofiar, by szukać pomocy, a dla społeczeństwa – by zauważać i reagować. Avon prowadzi działania edukacyjne na temat czterech rodzajów przemocy - cyberprzemocy, ograniczania i kontroli, przemocy ekonomicznej i nagabywania w przestrzeni publicznej.

- Akceptacja przemocy wobec kobiet musi się zakończyć, a nasze działania mają do tego doprowadzić. Wzrost świadomości to pierwszy, ale niezwykle ważny krok do zmian społecznych i kulturowych, dzięki którym kobiety będą żyły wolne i bezpieczne. Na całym świecie - mówi Barbara Goździkowska, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.

 W ramach akcji Avon przygotował cykl edukacyjncych filmów, które będą udostępnione w internecie (strona kampanii) oraz w mediach społecznościowych.

Prowadzone działania finansowane są w całości dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów Avon „Powiedz STOP Przemocy!” z symbolem nieskończoności dostępnych u konsultantek marki.

Dołącz do dyskusji: Avon kampanią #ZmieńMyślenie sprzeciwia się różnym formom przemocy wobec kobiet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl