Badanie Google: Polacy przekonują się do sztucznej inteligencji

W najnowszym badaniu Ipsos na zlecenie Google 57 proc. respondentów wyraża pozytywne nastawienie do AI, podczas gdy 43 proc. ma pewne wątpliwości. W Polsce 41 proc. badanych deklaruje korzystanie z narzędzi generatywnej AI.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Badanie Google: Polacy przekonują się do sztucznej inteligencji

Ponad dwie trzecie respondentów (67 proc.) chce wykorzystywać AI do szybszego wyszukiwania informacji online, 59 proc. widzi potencjał w osobistych asystentach wspierających zakupy, planowanie podróży i organizację harmonogramów – wynika z globalnego badania “Our Life with AI: from innovation to application” przeprowadzonego przez Ipsos dla Google.

Ponad połowa badanych (51 proc.) chciałaby korzystać z AI jako korepetytora. Wysoko oceniane są także bardziej specjalistyczne zastosowania, takie jak ulepszanie tłumaczeń (87 proc.) czy pomoc w pisaniu i streszczaniu tekstów (81 proc.).

Sztuczna inteligencja w pracy i domu

W pracy sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie. 60 proc. polskich użytkowników AI wykorzystuje ją w pracy, zwłaszcza do pisania tekstów (74 proc.), burzy mózgów (67 proc.), analizy danych oraz rozwiązywania złożonych problemów (80 proc.). Co więcej, dzięki AI 70 proc. użytkowników łatwiej przyswaja długie dokumenty, a 77 proc. deklaruje lepsze zrozumienie złożonych informacji.

57 proc. Polaków wierzy, że sztuczna inteligencja przyczyni się do rozwoju nauki, medycyny i poprawy codziennego życia. Jednocześnie 68 proc. respondentów wskazuje na konieczność wspierania innowacji w tych obszarach, uznając je za ważniejsze niż ograniczanie AI regulacjami.

Chociaż optymizm Polaków wobec wpływu AI na gospodarkę jest umiarkowany – 40 proc. uważa, że technologia ta pozytywnie wpłynie na ekonomię – badani dostrzegają potrzebę wspólnych działań rządu i sektora technologicznego. Kluczowe są inwestycje w infrastrukturę, takie jak szybki internet czy odpowiednie źródła energii, które popiera 67 proc. ankietowanych.

Badanie pokazuje, że choć Polacy są nieco bardziej ostrożni w swoich oczekiwaniach wobec AI niż mieszkańcy innych krajów, to jednocześnie dostrzegają jej ogromny potencjał. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg