Producent „Na dobre i na złe” urósł na filmach kinowych

Spółka Artrama, produkująca dla Telewizji Polskiej m.in. „Barwy szczęścia” i „Na dobre i na złe”, w 2023 roku zwiększyła przychody o ponad jedną czwartą, głównie dzięki realizacji filmów „Uwierz w Mikołaja” i „Piep*zyć Mickiewicza”. Natomiast jej zysk netto nieznacznie zmalał.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Producent „Na dobre i na złe” urósł na filmach kinowych

Przychody Artramy z realizacji seriali i filmów zwiększyły się z 74,48 do 80,69 mln zł, te z dystrybucji filmów - z 3,85 do 3,94 mln zł, a te z reklam - ze 157,9 do 209,9 tys. zł.

Firma od lat produkuje dla Telewizji Polskiej seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” oraz „Na sygnale”. Jak opisywaliśmy szczegółowo jesienią ub.r., „Barwy szczęścia” zdecydowanie chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni, a w widowni serialu dominują mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym oraz emeryci.

Wpływy netto Artramy wzrosły z 78,49 do 84,84 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -3,29 do 10,8 mln zł. To drugie to efekt przede wszystkim produkcji dwóch filmów fabularnych: „Uwierz w Mikołaja” (Artrama była jego koproducentem), który pojawił się w kinach 10 listopada ub.r. (obejrzało go ponad 670 tys. osób), oraz „Piep*zyć Mickiewicza” z premierą 12 stycznia br. (przyciągnął ponad 80 tys. widzów).

Koszty działalności operacyjnej firmy zwiększyły się rok do roku dużo słabiej niż wpływy - o 14,3 proc., z 74,22 do 84,88 mln zł. Wydatki na usługi obce podskoczyły z 56,74 do 65,93 mln zł, na wynagrodzenia - z 12,48 do 14,21 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,06 do 1,25 mln zł, zaś koszty rodzajowe określone jako pozostałe zmalały z 3,69 do 3,24 mln zł.

Rentowność spółki pogorszyły natomiast wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 5,47 do 11,15 mln zł i spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 6,52 do 2,38 mln zł.

W konsekwencji zysk operacyjny Artramy zmniejszył się z 2,04 do 1,99 mln zł, a zysk netto - z 1,55 do 1,44 mln zł. Firma zaznaczyła w sprawozdaniu, że utworzyła 20,7 mln zł rezerw „w związku z planowanymi nowymi produkcjami oraz kontynuowaniem dotychczasowych seriali telewizyjnych”.

Zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczono na kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. kapitały własne spółki wynosiły 13,43 mln zł, wobec 11,98 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska