SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawnictwo Bauer obiecuje, że nie zwolni pracowników. Robi przegląd portfolio tytułów

Prezes Wydawnictwa Bauer Tomasz Namysł podczas wewnętrznego spotkania z pracownikami miał ich poinformować, że w tytułach wydawcy nie będzie zwolnień, ale obecnie "trwa przegląd portfolio". Niewykluczone jest zatem zamknięcie niektórych pism, obecnie mają być podejmowane decyzje w tej sprawie - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.

fot. materiały prasoweArticle

Epidemia koronawirusa zmusiła rynek medialny - który uzależniony jest od rynku reklamowego przeżywającego obecnie recesję – do cięć i ograniczania kosztów. Niektóre wydawnictwa zdecydowały już o zwolnieniach, a niektóre o obniżkach pensji. Wynagrodzenia obniży Agora (zwolnienia obejmą Goldenline), Eurozet, Polska Press Grupa. Redukcję liczby pracowników przeprowadziła już częściowo Grupa ZPR Media, Wirtualna Polska Holding w spółkach Nocowanie.pl i Wakacje.pl oraz Burda Media Polska. Na razie sytuacja bez zmian pozostaje w Polskim Radiu, gdzie prezes zapewniła, że nikt nie zostanie zwolniony.

Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć kryzys, który dotyka całą branżę medialną powoduje, że również w Wydawnictwie Bauer rozważane jest podjęcie kroków związanych z ograniczeniem skutków recesji gospodarczej.

Prezes Wydawnictwa Bauer Tomasz Namysł na wewnętrznym spotkaniu z pracownikami (w formie online) miał poinformować ich, że nie są planowane w firmie zwolnienia, jednak w najbliższym czasie ma zapaść decyzja dotycząca ewentualnego zamknięcia wybranych tytułów. Szef spółki odpowiadając na pytania pracowników miał stwierdzić, że „obecnie trwa przegląd portfolio pism”.

Oficjalnie Bauer nie potwierdza tych informacji. Na nasze pytanie jak firma ocenia wpływ koronawirusa na jej działalność Maciej Brzozowski, dyrektor public relations w Bauer Media odpowiada: - Monitorujemy i staramy się dopasować do zmieniającej się sytuacji np. w obszarze dystrybucji i reklamy. Obserwujemy – to nasze prognozy – wzrosty kilku tytułów już po lockdown, wdrażamy nowe kanały dystrybucji - także prenumeraty - i nowe, atrakcyjne oferty dla reklamodawców. Jak na przykład ostatnia, ta charytatywna, o której pisaliście, kiedy specjalny pakiet reklamowy oferowany w kilkunastu tytułach sprzedał się w dwie doby, a zysk z niego przeznaczamy na walkę z koronawirusem – informuje portal Wirtualnemedia.pl.

Bauer Media to międzynarodowy koncern wydawniczy z siedzibą w Niemczech, który jest właścicielem ponad 600 czasopism, 400 portali i ponad 100 stacji radiowych i telewizyjnych. 85 proc. akcji należy Yvonne Bauer.

W Polsce to wydawca m.in. takich tytułów jak: „Tele Tydzień”, „Z życia wzięte”, „100 rad”, „Pani domu”, „Chwila dla Ciebie”, „Dobry tydzień”, „Relaks”, „Rewia”, „Świat & ludzie”, „Motor twoje imperium”, „Świat seriali”, „Kurier TV”, „To & Owo”, „TV 14”.

Wydawnictwo Bauer w 2018 roku zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 464,33 mln zł, natomiast jego zysk netto zmalał ze 119,8 do 94,39 mln zł. Firma wydała 19,5 mln zł na aktualizacji wartości aktywów niefinansowych, toczyły się wobec niej działania prawne na łączną kwotę 7,75 mln zł.

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

W minionym tygodniu Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku.

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.

Pod koniec ubiegłego tygodnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą 20 proc.

Natomiast wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało o zwolnieniu ok. 50 osób.

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

W czwartek zarządu Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.

Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Bauer obiecuje, że nie zwolni pracowników. Robi przegląd portfolio tytułów

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maciek
Jak prezes obiecuje to spokojnie będzie dobrze
odpowiedź
User
gość
Zamknąć "Dobry Tydzień", bo to co oni wyprawiają ostatnio z okładkami woła o pomstę do nieba. Jak nie trzykrotna rozwódka z dziećmi każde z innym gachem czyli Kaczyńska, to najgorsza I-sza dama świata czyli Dudowa na zmianę z papieżem który przez 25 lat krył pedofilów w sutannach! Naczelna chyba liczy na jakąś posadkę w spółkach skarbu państwa jak już ją wywalą z Bauera na zbity pysk za to sprzyjanie partii rządzącej i klerowi.
odpowiedź
User
Chyłka
gość - czytałeś ile jest za publiczne znieważanie? Poczytaj.
odpowiedź
User
Ania
A po co jeszcze wydają broszury z programem telewizyjnym? Nawet emeryci radzą już sobie z internetem. A ludzie przerzucają się z telewizji na VODy i inne Netflixy...
odpowiedź
User
aaaa
i lud to kupił? W sumie i tak zostali tam tylko ci, co innego pomysłu na siebie nie mają jak dotrwać do emerytury w średniowieczu.
odpowiedź