SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BBH zamiast Wieden + Kennedy będzie reklamować Tesco

Kierownictwo brytyjskiej sieci hipermarketów Tesco zdecydowało o zmianie obsługującej ją agencji reklamowej. BBH zastąpi Wieden + Kennedy i ma odbudować zaufanie klientów do marki.

Article

BBH ma już za sobą doświadczenia związane z budową wizerunku klientów z branży spożywczej. Agencja była chwalona za prowadzenie sieci Waitrose, która po działaniach wizerunkowych BBH podkreślających unikalną wartość sieci pozwoliła na zwiększenie przez Waitrose sprzedaży w okresie świątecznym ub. r. o 2,8 proc.

2014 r. był dla Tesco trudny. Sieć traciła lojalnych klientów, a w ślad za tym zanotowała stratę na poziomie 263 mln funtów. Sytuację ma uratować Dave Lewis, który we wrześniu 2014 r. objął stanowisko szefa sieci Tesco. Wcześniej Lewis pracował w Unilever, i tam zetknął się z agencją BBH, która odpowiada za działania marketingowe związane z linią męskich kosmetyków Axe/Lynx.

Opierając się na dobrych doświadczeniach z BBH Lewis postanowił zrezygnować z usług Wieden + Kennedy, która przez ostatnie 2,5 roku odpowiadała za obsługę reklamową Tesco, i zatrudnić w jej miejsce BBH. Zadaniem agencji ma być odbudowanie komunikacji z klientami i przekonanie ich, że sieć jest dla nich przyjaznym miejscem z kompetentną obsługą, w którym mogą dokonać korzystnych zakupów (w ramach odbudowy marki pod koniec ub. r. Lewis podjął decyzję o obniżeniu cen wielu towarów oferowanych w Tesco).

Szacuje się, że całość działań marketingowych służących odbudowie marki Tesco pochłonie kwotę 110 mln funtów.

W Polsce obsługą reklamową Tesco od kwietnia ub.r. zajmuje się agencja Red8 Advertising, która przejęła to zlecenie od PZL, a w kampaniach występuje Robert Makłowicz (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BBH zamiast Wieden + Kennedy będzie reklamować Tesco

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xcx
Teraz Tesco ma porządnego szefa,bo to co zrobił poprzedni z tą marką...
12 8
odpowiedź
User
dfd
Jego pierwsze pozytywne zarządzenia już widać,między innymi obniżka cen.Teraz można wracać do Tesco na zakupy.
12 8
odpowiedź
User
johan
Do biedronki by mógł iść,bo odkąd wprowadzli te terminalle to drogo jest
12 8
odpowiedź