Będą wspólne pakiety serwisów streamingowych? Zaskakujące słowa CEO Warner Bros. Discovery

Możliwe, że w streamingu czeka nas całkowicie nowe rozdanie. David Zaslav, CEO Warner Bros. Discovery podczas trwającej w Dolinie Krzemowej konferencji banku inwestycyjnego Goldman Sachs zasugerował, że giganci wideo strumieniowego mogą się dogadać i sprzedawać swoje treści we wspólnych pakietach.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Będą wspólne pakiety serwisów streamingowych? Zaskakujące słowa CEO Warner Bros. Discovery
David Zaslav podczas prezentacji platformy Max, fot. Warner Bros. Discovery

Przemawiając na środowej konferencji Communacopia and Technology Conference Goldman Sachs, David Zaslav powiedział, że kierowana przez niego Warner Bros. Discovery (WBD) prowadziła rozmowy z innymi platformami z treściami wideo na temat opracowania nowych pakietów, po to by tworzyć lepsze "doświadczenia konsumenckiego". Rozmowy te miały nabrały tempa "w ciągu ostatnich kilku miesięcy"- powiedział Zaslav. Do Warner Bros. Discovery należą platformy streamingowe Max (dawniej HBO Max) i discovery+. W Polsce gigant jest właścicielem Playera.

Zdaniem szefa WBD, w przyszłości na rynku wideo czeka nas "sprzedaż pakietowa".

W ocenie Zaslava "łączenie niektórych z nas w branży treści to sposób na generowanie większej wartości i lepszych doświadczeń konsumenckich".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/warner-bros-discovery-hbo-koniec-rownoleglych-premier-filmow-w-kina-streaming-produkcja-vod ##

Warner Bros. Discovery traci abonentów w streamingu

Według szefa Warner Bros. Discovery należące do koncernu franczyzny filmowe ("Harry Potter", DC, "Władca Pierścieni") ciągle mają potencjał na rozwój. Nasze treści były niedostatecznie wykorzystywane. Myślimy, że wielu akcjonariuszy docenia 10-letni plan rozwoju DC, eksploatowanie "Harry'ego Pottera" na HBO konsekwentnie przez 10 lat i realizację serii filmów powiązanych z "Władcą Pierścieni" - uważa David Zaslav.

W zeszłym kwartale segment streamingowy Warner Bros. Discovery, obejmujący marki HBO, HBO Max i discovery+, osiągnął wzrost przychodów o 1 proc. do 2,19 mld dolarów, a jego skorygowana strat EBITDA skurczyła się z 558 do 3 mln dolarów. Przychody reklamowe podskoczyły o 25 proc. do 121 mln dolarów. Koszty operacyjne pionu ograniczono o 8 proc. do 2,73 mld dolarów. Przyczyniło się to tego m.in. zamknięcie platformy CNN+ wiosną ub.r. oraz, jak ujęto w raporcie, „efektywniejsze wydatki związane z marketingiem”.

Należące do Warner Bros. Discovery platformy streamingowe (w USA w drugiej połowie maja HBO Max zostało przemianowane na Max) na koniec czerwca miały 95,8 mln klientów, wobec 97,6 mln kwartał wcześniej i 92,2 mln w połowie ub.r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu