SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Booking.com na czele serwisów turystycznych. e-Turysta i Wakacje.pl mocno w górę (TOP11)

Wśród serwisów turystycznych zdecydowanym liderem zasięgowym był w lipcu Booking.com. W czołówce przeważają agregatory ofert biur podróży, hoteli i linii lotniczych. W zestawieniu są też sekcje turystyczne WP.pl i Onetu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Lato to najgorętszy okres dla wszystkich internetowych stron poświęconych wypoczynkowi. Według opracowanych przez Wirtualnemedia.pl danych z badania Gemius/PBI w lipcu najchętniej odwiedzanym portalem turystycznym w Polsce był Booking.com. Zanotował 5,32 mln realnych użytkowników, co dało 19,76 proc. zasięgu. Odwiedzający wykonali na stronie 110,17 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 26 minut i 39 sekund.

Booking.com we wszystkich tych statystykach wyprzedził konkurentów, z jednym wyjątkiem - Wakacje.pl (należące do Wirtualnej Polski) miały dłuższy średni czas spędzony przez użytkownika (27 minut i 57 sekund).

Drugie miejsce pod względem zasięgu zajęło Nocowanie.pl (też własność Wirtualnej Polski). Serwis odnotował 2,98 mln realnych użytkowników, 58,11 mln odsłon oraz 11 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Turystyka.wp.pl odwiedziło w lipcu 2,87 mln internautów, którzy wykonali 11,37 mln odsłon i spędzili w portalu średnio 7 minut i 8 sekund. Na liście jest też sekcja turystyczna Onetu - z 2,26 mln użytkowników, 14,35 mln odsłon oraz 17 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Tylko na komputerach Booking.com zanotował w lipcu 3,64 mln realnych użytkowników i 70,5 mln odsłon. Internauta spędził w serwisie średnio 30 minut i 33 sekund.

Po ponad 20 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika zanotowały serwis turystyczny Onetu (22 minuty i 12 sekund) oraz Wakacje.pl (23 minuty i 2 sekundy).

Nocowanie.pl przy 1,65 mln użytkowników miało 41,58 mln odsłon.

W mobile’u Booking.com zanotował 2,16 mln użytkowników i 39,61 mln odsłon, Nocowanie.pl - 1,71 mln użytkowników i 16,52 mln odsłon, a dział turystyczny WP.pl - 1,64 mln użytkowników i 6,52 mln odsłon.

Z Wakacje.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 24 minuty i 5 sekund, a z Booking.com - przez 13 minut i 28 sekund.

Booking.com zanotował w skali roku spadek zasięgu o 0,47 pkt proc. (czyli 2,3 proc.). Zyskał przy tym 2,68 mln odsłon i 56 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 2,5 i 3,6 proc. w górę).

Nocowanie.pl przy spadku zasięgu o 1,93 pkt proc. (14,8 proc.) zanotowało 1,66 mln odsłon więcej (2,9 proc. w górę) i 77 sekund dłuższy przeciętny czas korzystania (12,1 proc. w górę).

Travelplanet.pl co prawda zyskał 4,77 pkt proc. zasięgu (to aż 117,8 proc. w górę), ale liczba odsłon strony zmalała o 26,94 mln (czyli o 61 proc.), a średni czas spędzony przez internautę - aż o 34 minuty i 47 sekund (74,4 proc. w dół).

Z kolei e-Turysta.pl przy wzroście zasięgu o 1,79 pkt proc. (a więc 43,8 proc.) stracił 884,3 tys. odsłon i 77 sekund średniego czasu korzystania (to 7,7 i 23,3 proc. w dół). Natomiast Wakacje.pl zyskały 1,36 pkt proc. zasięgu, 17,26 mln odsłon oraz 4,5 minut przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to odpowiednio 25, 47,6 i 19,2 proc. w górę).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Booking.com na czele serwisów turystycznych. e-Turysta i Wakacje.pl mocno w górę (TOP11)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mobext
Czy dane dla booking.com uwzględniają użytkowników aplikacji mobilnej?
odpowiedź
User
lena
Najczęściej właśnie korzystam z Bookapartu i Bookingu, takie serwisy mocno ułatwiają życie
odpowiedź
User
Obserwator_i_turysta
To nie jest zestawienie serwisów turystycznych, ale zestawienie sprzedawców biletów i noclegów!!!!
odpowiedź