SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

BoomBit chce sprzedać akcje za 100 mln zł, maks. 21,3 mln zł dla ATM Grupy

Produkująca gry mobilne spółka BoomBit w ramach debiutu giełdowego oferuje 1,52 mln swoich dotychczasowych akcji i 1,3 mln nowych. Maksymalna cena waloru wyniesie 35,5 zł, co oznacza, że oferta jest warta do 100,11 mln zł. ATM Grupa sprzeda do 600 tys. akcji BoomBita.

Article

W ramach IPO oferowanych jest nie więcej niż 2,82 mln akcji BoomBita, z czego 1,3 mln zł nowych. Oznacza to podwyższenie kapitału zakładowego spółki o 21,01 proc. i liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy o 14,52 proc.

Z kolei obecne akcje BoomBita zamierzają sprzedać ATM Grupa (do 600 tys. walorów), We Are One (do 460 tys.) oraz prezes spółki Marcin Olejarz i przewodnicząca jej rady nadzorczej Karolina Szablewska-Olejarz (po maks. 230 tys.).

Jeśli wszystkie oferowane akcje zostaną sprzedane na maksymalną cenę 35,5 zł, wartość oferty wyniesie 100,11 mln zł. W takim wariancie ze sprzedaży nowych akcji BoomBit otrzyma 46,2 mln zł, a obecni akcjonariusze spółki - prawie 54 mln zł, a czego 21,3 mln zł dostanie ATM Grupa, notowana na warszawskiej giełdzie firma produkująca m.in. seriale i programy telewizyjne (w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotowała 152,78 mln zł przychodów sprzedażowych i 26,36 mln zł zysku netto).

Obecnie do ATM Grupy i We Are One należy po 33,3 proc. kapitału BoomBita, przy sprzedaży maksymalnej liczby oferowanych akcji ten udział spadnie do odpowiednio 25,3 i 26,4 proc.

BoomBit chce wydać 40 mln zł na marketing

W materiałach dla inwestorów BoomBit zapowiedział, że z 46,2 mln zł, które zamierza pozyskać ze sprzedaży nowych akcji, chce przeznaczyć 40 mln zł na działania marketingowe jego gier: zarówno obecnych (m.in. „Tanks A Lot!”, „Darts Club” i „Tiny Gladiators 2”), 5 mln zł - na rozwój nowych gier (m.in. „Archery Club”, „Sniper Shooter”, „Shooting Club”, „Mighty Heroes”), a 1,2 mln zł - na rozwój silnika technologicznego firmy.

- Chcemy kontynuować budowę wartości Grupy na warszawskiej giełdzie i liczymy, że inwestorzy obdarzą nas zaufaniem. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, mamy wszelkie kompetencje, by skutecznie wykorzystać ten trend - komentuje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBita.

W pierwszej połowie ub.r. firma zanotowała 20,96 mln zł wpływów sprzedażowych i 8,47 mln zł zysku netto, wobec 7,05 mln zł wpływów i 2,68 mln zł zysku rok wcześniej. Wydatki inwestycyjne spółki (CAPEX) zwiększyły się z 5,43 mln zł w pierwszej połowie 2017 roku do 6,77 mln zł rok później.

BoomBit tworzy gry mobilne na platformy iOS, Android i Nintendo Switch. Są one wydawane na rynkach międzynarodowych w modelu freemium (darmowe, ale z odpłatnymi opcjami dodatkowymi. Od 2010 roku spółka wyprodukowała ponad 800 gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy.

Obecnie BoomBit pracuje nad 15 nowymi grami. W marcu br. udostępniła „Tri Peaks Solitaire”, a w najbliższych miesiącach planowane są premiery m.in. gier „Idle Coffee Corp” (w maju), „Cooking Festival” (w czerwcu) i „Archery Club” (w lipcu).

Ponadto spółka chce w br. wydać 5 gier zewnętrznych twórców, a w 2020 roku - ponad 10.

Firma podała, że przychody z „Tanks A Lot!” w ciągu 7 miesięcy od premiery wyniosły ok. 9 mln zł, a z ponad 100 gier typu symulatory samochodów i parkingów - ok. 110 mln zł.

Od 9 do 16 kwietnia przyjmowane będą zapisy na akcje i wpłaty od inwestorów indywidualnych, a od 9 do 17 kwietnia zaplanowano budowę księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (zapisy od nich będą przyjmowane od 18 do 24 kwietnia).

Oferującym, współprowadzącym księgę popytu i doradcą finansowym w procesie jest Vestor DM. Współoferującym jest BM Alior Banku, a współprowadzącym księgę popytu - Trigon DM.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BoomBit chce sprzedać akcje za 100 mln zł, maks. 21,3 mln zł dla ATM Grupy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl