Akcjonariusze Brand24 łączą siły. Chcą wyższej ceny

Ponad 30 akcjonariuszy indywidualnych Brand24 zawiązało porozumienie. Wspólnie chcą, żeby cena za akcję zaproponowana przez Prowly.com została podwyższona przynajmniej o 20 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Akcjonariusze Brand24 łączą siły. Chcą wyższej ceny

Do porozumienia przystąpiło 34 akcjonariuszy mających łącznie 152 590 walorów Brand24, stanowiących 6,85 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu spółki. Wspólnie odnieśli się do wezwania do sprzedaży jej akcji ogłoszonego pod koniec maja przez Prowly.com.

Miesiąc wcześniej koncern Semrush, do którego należy Prowly.com, nał 57,58 proc. akcji Brand24 od Larq Capital i Unfold oraz założycieli spółki: Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego. Łącznie wartość transakcji to ok. 55 mln zł. Na tę kwotę złoży się transza za akcje za 43,03 mln zł oraz świadczenia earn-out w kwocie 3 mln dolarów, płatne po upływie 18 miesięcy od podpisania umowy.

Akcjonariusze odpowiadają na wezwanie do sprzedaży akcji Brand24

Według członków porozumienia akcjonariuszy 45,50 zł za akcję Brand24 to zdecydowanie za mało. Oczekują minimum 54,60 zł za sztukę, dopiero od tego poziomu rozważą sprzedaż posiadanych walorów.

Ich zdaniem cena 45,50 zł  nie odzwierciedla wewnętrznej wartości(stand-alone business) akcji Brand24. Przywołują raport z 9 kwietnia br. analityka z domu maklerskiego BOŚ, który podniósł cenę docelową akcji spółki z 48,80 zł do 56,20 zł.

Zaznaczają, że zaproponowano cena nie uwzględnia też możliwych synergii przychodowo-kosztowych po obu stronach transakcji, wynikającej ze strategicznej współpracy między Brand24 a Prowly i Semrush. - Na podstawie analizy BCG dokonanej na bazie 1385 transakcji na rynku publicznym w latach 2008-2022, stwierdzamy, iż średnio ok. 50 proc. potencjalnych post-transakcyjnych synergii uwzględniana jest przez kupującego w ofercie sprzedaży wobec akcjonariuszy sprzedających. Trudno oprzeć się wrażeniu, iż oferta Prowly / SEMRush całkowicie nie uwzględnia tego aspektu w ofercie wobec pozostających w spółce akcjonariuszy - stwierdzili.

Zapowiadają, że nie sprzedadzą posiadanych akcji po 45,50 zł za sztukę. - Niezależnie od przystąpienia innych akcjonariuszy do Porozumienia, na bazie rozmów i dyskusji w akcjonariacie jesteśmy przekonani, iż znakomita większość akcjonariuszy mniejszościowych popiera powyższe postulaty oraz oczekiwania cenowe Porozumienia w zakresie poprawy warunków cenowych Wezwania i przyłączy się do faktycznych działań w sprawie - zaznaczają.

Brand24, zajmujący się monitoringiem internetu, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 22,17 do 27,72 mln zł i zysku netto z 1,55 do 3,51 mln zł.

W poniedziałek na początku sesji giełdowej akcje Brand24 drożały o 1,7 proc. do 47 zł. Od początku stycznia br. kurs urósł o 30 proc., a przez minione 24 miesiące podwoił się.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"