Agencja influencerska byłej menedżerki RASP i Marquarda urosła ponad dwukrotnie

Agencja influencer marketingu BrandLift, założona przez Karinę Hertel, w przeszłości związaną m.in. z Ringier Axel Springer Polska i Marquard Polska, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 158 proc. do 8,8 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 577,3 tys. zł do 2,41 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agencja influencerska byłej menedżerki RASP i Marquarda urosła ponad dwukrotnie
Karina Hertel, partner zarządzający agencji BrandLift

BrandLift rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku, oferuje działania influencer marketingowe (zarówno z nano- i mikroinfluencerami, jak też największymi twórcami). Wykorzystuje przy tym własną platformę technologiczną zapewniającą m.in. narzędzia do weryfikacji twórców oraz nadzór nad kampaniami w czasie rzeczywistym.

Pod koniec 2020 roku agencja informowała o wygraniu przetargów na obsługę komunikacji influencerskiej Hortexu i Pepco. W ub.r. realizowała też działania m.in. dla marek Orbit, Herbapol, Bambino, JYSK, Nivea, Beko, Yes2Move, Osram, Izera, PBKM i Amica

Koszty operacyjne BrandLift zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 120 proc. do 6,15 mln zł. Wydatki pracownicze poszły w górę z 513,2 tys. zł do 1,09 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - z 2,25 do 5,03 mln zł.

1,2 mln zł na dywidendę

Agencja osiągnęła w ub.r. 2,41 mln zł zysku netto, wobec 577,3 tys. zł rok wcześniej. Kwota zapłaconego podatku dochodowego zwiększyła się z 54,2 do 240,1 tys. zł.

50 proc. udziałów BrandLift mają Karina Hertel i spółka BT Communication, w której wspólnikami są menedżerowie zarządzający agencją 38PR: Katarzyna Życińska, Zbigniew Badziak i Grzegorz Jarosz (mają po mniej więcej jednej trzeciej walorów).

Udziałowcy BrandLift zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku wypłacono im 1,2 mln zł dywidendy, a 1,21 mln zł przekazano na kapitał zapasowy agencji.

Karina Hertel od połowy 2015 do kwietnia 2017 roku pracowała w Ringier Axel Springer Polska jako dyrektor zarządzająca segmentu lifestylowego. Wcześniej przez wiele lat była związana z Marquard Media Polska, w latach 2012-2015 pełniła tam funkcję dyrektora reklamy ds. nowych mediów, a przedtem była szefem reklamy „Pani Domu” i pracowała w dziale magazynów męskich.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali