Gigant monitoringu mediów komentuje plany PAP. "To może być dla nich duże wyzwanie"

Jeszcze w tym roku na rynku monitoringu mediów ma zadebiutować Polska Agencja Prasowa. – Z naszego punktu widzenia niewiele się zmienia – ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sebastian Bykowski, wiceprezes Instytutu Monitorowania Mediów.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Gigant monitoringu mediów komentuje plany PAP. "To może być dla nich duże wyzwanie"
fot. uplash.com

Według naszych ustaleń w Polskiej Agencji Prasowej prace nad wprowadzeniem po kilkunastoletniej przerwie usług monitoringu mediów mają zaawansowany charakter.

– Myślę, że we wrześniu będziemy gotowi do pokazania narzędzia wybranym klientom. Do końca tego roku chcemy zaofertować naszych najważniejszych klientów z intencją podpisywania umów na przełomie tego i przyszłego roku – zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl dyrektor biura operacyjnego PAP Tomasz Gruszka.

To kolejna zmiana na rynku monitoringu mediów, na którym ostatnio działo się wiele. Instytut Monitorowania Mediów na początku 2024 roku kupił Newspoint, a potem połączył się z PSMM Monitoring & More. jesienią tamtego roku na polski rynek wszedł Mediaboard.

Jak na decyzję PAP patrzy konkurencja? Sebastian Bykowski, wiceprezes IMM, podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl: – Z naszego punktu widzenia niewiele się zmienia – na konkurencyjny rynek wchodzi kolejny gracz. Już teraz mierzymy się z wieloma firmami zagranicznymi działającymi zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych.

Jak dodaje, IMM, działające nieprzerwanie od ponad 25 lat i będące jedyną w branży firmą w 100 proc. z polskim kapitałem, wyróżnia się rozbudowaną bazą monitorowanych źródeł oraz autorską technologią, która pozwala na kompleksową analizę efektywności działań PR, marketingowych i reklamowych. Firma skupia się a jakości, szybkości i kompleksowości świadczonych usług, które – jak zaznacza Bykowski – „decydować o długoterminowym wyborze partnera przez klientów”.

Według niego, wejście na rynek PAP może być wyzwaniem, nawet dla tak znanego podmiotu, ze względu na potrzeby dużych nakładów i doświadczenia w branży: 

– Zakres naszej oferty i podejście do jakości sprawiają, że konkurowanie na tym rynku wymaga dużych nakładów i doświadczenia, a to może być wyzwaniem nawet dla tak znanego podmiotu jak PAP – mówi Bykowski. Mimo to dostrzega on potencjał, że nowa oferta może zainteresować część klientów innych firm monitorujących media.

– Na razie nie znamy szczegółów oferty PAP, ani proponowanych cen. Dopiero gdy je poznamy, będzie można ocenić, w jakim segmencie rynku podmiot ten będzie poszukiwał klientów - podsumowuje Bykowski. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe