Brytyjskie formaty telewizyjne zarobiły miliard funtów

Brytyjskie firmy zyskały w minionym roku prawie miliard funtów na sprzedaży formatów telewizyjnych. Jedna trzecia tej sumy przypada na USA, a największy wzrost dochodów zanotowano w Azji i Australii.

afp - pb
afp - pb
Udostępnij artykuł:

Ze sprzedaży formatów telewizyjnych zagranicznym nadawcom i producentom brytyjskie firmy osiągnęły w 2008 roku dochody w wysokości 980 mln funtów, czyli o 25 proc. większe niż rok wcześniej. Najpopularniejsze na całym świecie pozostają takie programy z Wysp jak "Strictly Come Dancing" (w Polsce emitowany jako "Taniec z gwiazdami"), "Supernanny" ("Superniania") i "Wife Swap" ("Zamiana żon").

36 proc. z tej kwoty na licencje do brytyjskich formatów telewizyjnych wydali nadawcy i producenci z USA, przede wszystkim ze względu na rosnącą popularność udostępniania takich treści na DVD. Natomiast największy wzrost dochodów w tym zakresie zanotowano w Australii i Nowej Zelandii (o 63 proc. w porównaniu z 2007 rokiem) oraz Azji (o 57 proc.). W Europie Wschodniej ten wskaźnik wyniósł 43 proc.

Rzadziej dochodziło za to do koprodukcji firm brytyjskich z zagranicznymi nadawcami i producentami. Taki model współpracy osiągnął w 2008 roku wartość 41 mln funtów, co oznacza spadek o 28 proc. w porównaniu z 2007 rokiem.

afp - pb
Autor artykułu:
afp - pb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski