SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Calvin Klein przeprasza za kobietę całującą się z wirtualną influencerką (wideo)

Firma odzieżowa Calvin Klein po fali krytyki w social mediach przeprasza za kampanię, w której modelka Bella Hadid całuje inną kobietę - robota Lil Miquela.

Article

Kampania nowej kolekcji Calvina Kleina rozpoczęła się w ubiegłym tygodniu. Na jednym z ujęć można zobaczyć, jak modelka Bella Hadid całuję Lil Miquela, kobietę – robota.

Spot spotkał się z ogromną fali krytyki m.in. ze strony społeczności LGBT za tzw. queerbaiting, czyli celowe wykorzystywanie sympatii mniejszości seksualnych do zwiększenia oglądalności danej produkcji.

JInternauci krytykowali także markę za to, że w reklamie, która ma nawiązywać do związków par jednopłciowych pokazała heteroseksualną modelkę Bellę Hadid. Innych oburzyło to, że drugą bohaterką spotu jest robot. Obie kobiety, zanim się pocałowały, dłuższą chwilę przyglądały się sobie. - Życie polega na otwieraniu drzwi, tworzeniu nowych marzeń, o których nigdy nie wiedziałeś, że mogą istnieć - mówi w reklamie Hadid.

Internauci komentowali: „Jest wiele modelek, które należą do społeczności LGBTQ, które można było zatrudnić”. Oskarżyli markę o tzw. queerbaiting, czyli celowe stosowanie „określonych zabiegów, by przyciągnąć uwagę środowisk LGBT, a jednocześnie nie zrażać” pozostałych.

Calvin Klein zareagował niemal natychmiast na te oskarżenia i przeprosił za kampanię. Firma podkreśliła, że przyjmuje do wiadomości wszystkie konstruktywne uwagi.

W oświadczeniu napisano: „Ta kampania została stworzona, aby rzucić wyzwanie konwencjonalnym normom i stereotypom w reklamie. W tym konkretnym filmie zbadaliśmy niewyraźne granice między rzeczywistością a wyobraźnią. Rozumiemy i przyznajemy, że ujęcie kogoś, kto identyfikuje się jako heteroseksualny, w pocałunku z osobą tej samej płci, może być postrzegane jako queerbaiting. Jako firma z wieloletnią tradycją popierania praw LGTBQ +, z pewnością nie zamierzaliśmy fałszywie przedstawiać społeczności LGTBQ +. Szczerze żałujemy wszelkich przykrości, które spowodowaliśmy” .

Reklama jest częścią kampanii Calvina Kleina „I Speak My Truth in #MyCalvins”.

Calvin Klein zmaga się ze spadkami sprzedaży - w czwartym kwartale 2018 roku zmalała ona o 2 proc. do 953 mln dolarów, głównie wskutek 7-proc. spadku w Ameryce Północnej . W styczniu marka ogłosiła restrukturyzację.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Calvin Klein przeprasza za kobietę całującą się z wirtualną influencerką (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
somacz
WM wyjaśnijcie, uprzejmie proszę, czy rozumiecie to zdanie, a jeżeli tak to co znaczy:

"Calvin Klein przeprasza z kobietą całującą się z robotem".
2 1
odpowiedź
User
GB
Wygląda na to, że środowisko LGBT zawsze będzie szukać dziury w całym, niezależnie od tego co kto zrobi, żeby im się przypodobać.
4 0
odpowiedź
User
dobosz
Rzeczywiście słaba ta reklama na maxa.
2 1
odpowiedź
User
grey
Dla mnie świetne, ale zawsze znajdą się klucznicy, którzy nie chcą otwierać kolejnych drzwi...
2 1
odpowiedź
User
gregory
Coś nieprawdopodobnego co się teraz w świecie reklamy dzieje. Czytam te doniesienia z zapartym tchem. Ależ to poszło do przodu wszytko!
3 2
odpowiedź