SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cannes: Telewizja mobilna podbija świat

Środa podczas targów MIPCOM została poświęcona najchętniej oglądanym formatom telewizyjnym przeznaczonym na telefony komórkowe. Nie zabrakło przedstawicieli Onetu i WP.

Telewizja mobilna podbija świat  - takie wnioski wynikają z paneli dyskusyjnych odbywających się podczas targów telewizyjnych MIPCOM, które do piątku potrwają w Cannes we Francji.

Hity komórkowe

Środa w Cannes została poświęcona najchętniej oglądanym formatom telewizyjnym przeznaczonym na telefony komórkowe.

Stella Creasey z BBC przedstawiła dane, z których wynika, że najczęściej oglądanymi rodzajami programów BBC emitowanymi w telefonach komórkowych są miniseriale dramatyczne, zwiastuny programów i filmów, propozycje edukacyjne, np. nauka tańca, oraz informacje.

Oglądalność telewizji mobilnej nie jest wysoka - miniseriale BBC obejrzało 40 tys. osób. Jednak sam fakt emisji produkcji BBC przez komórki spowodował większą identyfikację z marką telewizji, zwłaszcza wśród młodzieży.

Natomiast najbardziej popularną marką telefonów pozwalających odbierać telewizje w formacie 3G w Wielkiej Brytanii jest Nokia 6280.

Virginia Mouseler z The Wit przedstawiła najpopularniejsze "komórkowe" pozycje. Wśród nich znalazły się:

RTL AKTUEL MOBIL (Niemcy)
Najważniejsze informacje nadawane przez telewizje RTL.

2006 FIFA WORLD CUP (Francja)
Klipy zmontowane z materiałów zawierających gole strzelone przez piłkarzy.

ATOMIC COUNTY (USA)
Animacja rysunkowa dla dorosłych.

TOTALLY FRANK (Wlk. Brytania)
TV show dla kobiet.

SEE ME TV (Wlk. Brytania)
Klipy z fragmentami komedii.

LES MOBILETTES (Francja)
Amatorskie filmy wideo.

GET CLOSE TO... SUGABABES (Wlk. Brytania)
Reality show z udziałem popularnego dziewczęcego zespołu Sugababes występującego jako support podczas tournee Robbie'go Williamsa.

JAMIE'S MOBILE KITCHEN (Wlk. Brytania)
Program Jamie'go Olivera o gotowaniu.

Sukces Australii

Podczas targów odbyła się uroczystość rozdania nagród dla twórców najlepszych filmów na telefony komórkowe. W najważniejszej kategorii - Najlepszy Format Interaktywnej Telewizji Mobilnej - zwyciężył australijski komediodramat FORGET THE RULES.

Polacy w Cannes

Prezentacjom formatów multimedialnych na komórki  z dużym zainteresowaniem przyglądali się m.in.: prezes zarządu Grupy Onet Łukasz Wejchert

     

dyrektor serwisów informacyjnych portalu Onet.pl Michał Bonarowski 

    

oraz Tomasz Woźniak, dyrektor programowy portalu Wirtualna Polska.

            

O ich przemyślaniach i wnioskach już niebawem w wortalu Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: Cannes: Telewizja mobilna podbija świat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl