„CD-Action” liderem sprzedaży w I kwartale. Tylko „Komputer Świat” na plusie

W pierwszym kwartale 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Komputer Świat”, a na czele spadków znalazł się „Chip”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 76 435 egz., czyli o 0,40 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 40 047 egz., po spadku o 13,73 proc. Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym kwartale zwiększył się o 0,60 proc. do 34 314 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała najbardziej w zestawieniu - o 15,33 proc. do 7 995 egz. Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego magazynu (jego ostatni numer ukazał się w kwietniu br.). W lipcu br. miał zniknąć również serwis internetowy Chip.pl, ale część dziennikarzy zamkniętego miesięcznika założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.

grafika

W marcu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 93 898 egz., po wzroście względem marca 2016 roku o 0,18 proc. - jedynym w zestawieniu.

Podium uzupełniają: „PC Format” (34 762 egz.; spadek o 23,79 proc. - największy w zestawieniu) i „Komputer Świat” (30 059 egz.; - 19,73 proc.).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu