SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co dalej z Erą: Czekając na T-Mobile

T-Mobile, niemiecki filar komórkowy Grupy Deutsche Telekom, w każdej chwili jest przygotowany na zmianę marki Era, należącej do Polskiej Telefonii Cyfrowej, na T-Mobile Poland. Takie sygnały dochodzą z centrali firmy z Bonn

Nie tak dawno Niemcy zastąpili swoją marką czeski Eurotel i są bardzo zadowoleni ze zmiany. Jednak w przypadku Polski od deklaracji do wcielenia jej w życie mogą minąć lata. Wszystko z powodu konfliktu między udziałowcami PTC.

T-Mobile, współdziałając z Elektrimem S.A., powołując się na korzystny dla Elektrimu werdykt Trybunału Arbitrażowego w Wiedniu, doprowadził do zmian własnościowych i wymiany części składu zarządu poprzez zmiany zapisów w Krajowym Rejestrze Sądowym. Decyzja, forma przeprowadzenia oraz sam werdykt okazały się nie do przyjęcia dla Elektrimu Telekomunikacja (ET) związanego z francuskim Vivendi Universal. ET od początku uważał te zmiany za bezprawne.

Zyskał także oręż w postaci decyzji trybunału arbitrażowego w Londynie, który wydał na wniosek Vivendi tymczasowe postanowienie, zakazujące polskiemu konglomeratowi wykonywania praw z posiadanych udziałów PTC. Tym samym Elektrim traci prawo do współpowoływania władz telekomu (Elektrim nie zgadza się z tą decyzją).

T-Mobile, posiadający 48 proc. udziałów w PTC, nie ukrywa, że chciałby odkupić pozostały pakiet i wprowadzić własną markę do Polski. Tylko chyba nie bardzo już wie, z kim rozmawiać, stąd brak konkretnych deklaracji. Przede wszystkim dotyczy to ceny, jaką zaoferuje za udziały (Elektrim Telekomunikacja wycenia je np. na 2 mld euro). Nie wiadomo także, co ze zmianą marki Era. - Nie będzie żadnego rebrandingu. Era pozostanie Erą, a PTC polską firmą - deklaruje stanowczo Philippe Hodouin, prezes ET.

Na razie Niemcy tracą pierwszą dużą okazję na wprowadzenie nowej marki. PTC lada dzień uruchomi komercyjnie UMTS (mówi się o 11 kwietnia). Byłaby okazja do wejścia na rynek i przy okazji zaoszczędzenia środków na dodatkową promocję nowej marki (UMTS i tak trzeba zareklamować). Taki pomysł na wprowadzenie marki Orange do Polski ma np. Centertel.

Marcin Kwaśniak -Parkiet - Bankier.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co dalej z Erą: Czekając na T-Mobile

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl