SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co drugi polski internauta ogląda w sieci filmy i seriale

Prasę w internecie czyta jedna trzecia wszystkich Polaków. Natomiast co drugi internauta ogląda w sieci telewizję, filmy i seriale - wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS.

fot. shuttlerstockArticle

Z internetu regularnie korzysta 64 proc. dorosłych Polaków, a po internetowe wersje gazet i czasopism częściej sięgają internauci z wyższym wykształceniem (70 proc.) oraz młodsi użytkownicy w wieku od 25 do 34 lat (64 proc.).

Co drugi internauta - jak wynika z badania CBOS - ogląda w sieci telewizję, filmy, seriale oraz inne materiały wideo. Wskaźnik osób słuchających radia przez internet wynosi 31 proc., co stanowi blisko jedną trzecią wszystkich korzystających z sieci.

Niewielu użytkowników płaci za dostęp do treści w internecie. Tylko co ósmy internauta (12 proc.) w miesiącu poprzedzającym badanie miał wykupiony dostęp do gazet, serwisów, materiałów wideo lub gier. Wyróżniają się pod tym względem internauci z wyższym wykształceniem (20 proc.), uzyskujący najwyższe dochody (19 proc.) oraz mający od 25 do 34 lat (17 proc.).

Pobieranie z sieci darmowych programów, muzyki i filmów deklaruje niespełna jedna trzecia internautów (30 proc.). Najczęściej są to najmłodsi użytkownicy (49 proc.).

Blogi czyta co trzeci internauta (34 proc.). Częściej odwiedzają je osoby z wykształceniem średnim niż wyższym (38 proc. wobec 33 proc.). Bloga lub własną stronę prowadzi tylko 6 proc. użytkowników internetu.

Co trzeci internauta pisał w ostatnim miesiącu komentarz na forach dyskusyjnych lub stronach portali społecznościowych. Ponad połowa internautów (53 proc.) korzysta z komunikatorów tekstowych będących samodzielnymi programami lub działających w ramach portali społecznościowych. Rzadko deklarowaną aktywnością jest granie online w gry z innymi - 16 proc. badanych.

Zawarcie znajomości online deklaruje niemal jedna czwarta internautów (23 proc.). Z osobą poznaną w sieci spotkał się osobiście co jedenasty dorosły (9 proc). Aktywność taką deklarują częściej mężczyźni niż kobiety (29 proc. wobec 18 proc.), tym samym częściej w ich przypadku dochodziło do spotkania poza internetem (18 proc. wobec 12 proc.).

Od ubiegłego roku wzrosła popularność portali społecznościowych. Obecność w przynajmniej jednym z nich deklaruje dwie trzecie internautów (66 proc., wzrost o 4 punkty procentowe), czyli ponad dwie piąte ogółu dorosłych (42 proc., wzrost o 3 punkty). Regularnie korzysta z nich 82 proc. zarejestrowanych osób. Internauci wykorzystują serwisy społecznościowe głównie do utrzymywania kontaktów ze znajomymi (55 proc.), odnawiania znajomości (41 proc.), rzadziej natomiast do nawiązywania nowych kontaktów (20 proc.). Pierwsze dwie funkcje częściej pojawiały się w deklaracjach kobiet niż mężczyzn.

39 proc. internautów wykorzystuje portale społecznościowe do słuchania muzyki, oglądania filmów lub zdjęć oraz czytania tekstów. Mniejszą grupę (26 proc.) stanowią badani, którzy sami zamieszczają tam takie materiały. W grupie tej przeważają kobiety. 28 proc. internautów traktuje portale społecznościowe jako platformę dyskusyjną, czyli miejsce do prowadzenia rozmów i pisania komentarzy.

Od ubiegłego roku nieco wzrosła popularność portali społecznościowych jako miejsca poszukiwania pracy. W tym celu wykorzystuje je jedna piąta internautów (21 proc., wzrost o 5 punktów procentowych). Mniejszej grupie (17 proc.) służą one do nawiązywania znajomości zawodowych i biznesowych.

Od ubiegłego roku wzrosła liczba osób regularnie kupujących przez internet. W ciągu miesiąca poprzedzającego badanie zakupy online zrobiła niemal połowa internautów (46 proc., o 10 punktów procentowych więcej niż rok temu), czyli 29 proc. ogółu dorosłych. Artykuły najchętniej kupowane za pośrednictwem sieci to odzież i obuwie, zabawki i artykuły dziecięce, sprzęt elektroniczny oraz książki (drukowane, e-booki i audiobooki). Często nabywane są również artykuły motoryzacyjne, kosmetyki, a także bilety lotnicze, kolejowe lub autobusowe oraz sprzęt sportowy. Rzadziej kupowane są multimedia czyli programy i gry komputerowe, muzyka i filmy, a także dostęp do usług lub treści oraz leki i żywność.

Badanie „Aktualne problemy i wydarzenia” przeprowadzono przez CBOS w dniach 14-20 maja br. na reprezentatywnej próbie 1048 dorosłych mieszkańców Polski.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co drugi polski internauta ogląda w sieci filmy i seriale

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
didi
to prawda chociaz ja srednio lubie ogladac bo maly ekran jednak komptera w porownaniu z tv... jaki internet byscie polecali szybki? bo mi sie tez czesto zacina wiev wolalabym cos szybszego...
odpowiedź