Coca-Cola stawia na recykling opakowań, wprowadza strategię „World Without Waste”

Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do kwestii opakowań. Koncern do 2030 roku chce uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu odpadów opakowaniowych, ile trafia od niego na rynek.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola stawia na recykling opakowań, wprowadza strategię „World Without Waste”

Producent ogłosił właśnie nową wizję firmy w zakresie opakowań „World Without Waste” („Świat bez Odpadów”). - Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu - mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.

Firma zapowiedziała, że do 2030 roku będzie starać się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od niejna rynek, tak aby dać im więcej niż jedno życie. W tym celu koncern chce przeznaczyć część budżetu marketingowego na działania uświadamiające co, jak i gdzie przeznaczy do recyklingu. Coca-Cola będzie promować zbiórkę opakowań w całej branży, włącznie z butelkami oraz puszkami innych firm.

Spółka będzie współpracować z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, klientami oraz konsumentami, aby pomóc w rozwiązywaniu takich problemów jak odpady opakowaniowe oraz zanieczyszczenie mórz.

Coca-Cola podkreśla, że już teraz produkuje lepsze butelki - zarówno poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału, jakim jest żywica roślinna, jak i zmniejszenie wagi plastiku w każdym opakowaniu. Do 2030 roku koncern zamierzają wytwarzać butelki z materiałów pochodzących średnio w 50 proc. z recyklingu.

- Butelki i puszki nie powinny szkodzić naszej planecie. Świat wolny od odpadów jest możliwy - dodaje Quincey.

Coca-Cola będzie dążyć do osiągnięcia swoich celów we współpracy m.in. z inicjatywą New Plastics Fundacji Ellen MacArthur, organizacją Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance oraz World Wildlife Fund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style