SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Colin McLeod (dyrektor zarządzający UNI)

- Launch 13th Street Universal, rebranding Sci Fi Channel oraz wprowadzenie kanałów HD to najważniejsze inwestycje Universal Networks International (UNI) na polskim rynku – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Colin McLeod, dyrektor zarządzający w UNI.

Colin McLeod (dyrektor zarządzający UNI)

 


Krzysztof Lisowski: 13 września w Polsce w miejsce kanału Hallmark pojawi 13th Street Universal. Hallmark dostępny był u nas od 12 lat i ma ugruntowaną pozycję na rynku. Jakie powody zadecydowały, aby wycofać go z oferty?
Colin McLeod, dyrektor zarządzający UNI m.in. na Europę Środkowo-Wschodnią
: Przede wszystkim chciałbym sprostować: nie likwidujemy w Polsce całkowicie kanału Hallmark, lecz przeprowadzamy jego rebranding. Oznacza to, że w miejsce Hallmark Channel pojawia się kanał pod nową nazwą 13th Street Universal. Będzie on emitował wiele premierowych pozycji, jednak większość oferty programowej stanowić będą m.in. seriale, które dotąd pokazywane były na kanale Hallmark – przykładowo: „Prawo i porządek: Zbrodniczy zamiar” czy „CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas”. Mamy nadzieję, że dzięki temu zostaną z nami wszyscy dotychczasowi widzowie kanału Hallmark, a za sprawą nowości uda nam się zainteresować kanałem 13th Street Universal nowych odbiorców, w tym przede wszystkim młodych widzów.

Podobno w ciągu najbliższych miesięcy zamierzacie wydać duże budżety w różnych krajach właśnie na rebranding. Jakie to będą sumy i jaki chcecie osiągnąć cel?
Będą to miliony dolarów. Universal Networks International chce poprzez rebranding ujednolicić ofertę, stworzyć grupę kilku mocno rozpoznawalnych brandów i poprzez to odpowiednio spozycjonować portfolio. Mamy nadzieję, że będzie to procentowało w przyszłości. Nasze nowe brandy zaczynają już dobrze funkcjonować na rynkach zagranicznych. Mam na myśli np. Universal Channel, który jest już dostępny m.in. w Australii, Japonii, Polsce, Rosji oraz RPA. Lada dzień wprowadzamy Universal Channel na Węgrzech, a 13 września przewidziana jest premiera kanału 13th Street w Polsce, o który pan pytał. Nasz inny kanał - Diva Universal - pojawi się w tym roku w Rumunii oraz w Rosji, gdzie zastąpi kanał Hallmark. Przewidujemy, że do końca 2010 roku najważniejsze nowe kanały pojawią się w 130 krajach i będą docierać do około 150 milionów gospodarstw domowych.

Gdzie w Polsce będzie można oglądać kanał 13th Street Universal? Prowadzone są jakiekolwiek rozmowy z Cyfrowym Polsatem, gdzie wasza oferta w ogóle nie jest dostępna?
Nowy kanał 13th Street Universal pojawi się w tym samym momencie u wszystkich operatorów, którzy do tej pory mieli w ofercie Hallmark. Będą to: Cyfra+ oraz operatorzy kablowi: UPC, Vectra, Toya oraz Multimedia. Premiera przewidziana jest na 13 września. Jeśli chodzi o pojawienie się naszych kanałów w ofercie Cyfrowego Polsatu, to mogę powiedzieć na razie tylko tyle, że rozpoczęliśmy rozmowy w tej sprawie. Ale jaki będzie ich wynik – na razie nie wiadomo.

Jakie premiery pojawią się na antenie 13th Street?
Będzie to przede wszystkim serial “Nowe gliny” z Missy Peregrym oraz Gregorym Smithem w rolach głównych. W Stanach Zjednoczonych był to najwyżej oceniany i najbardziej oczekiwany serial tego lata, a jego premiera będzie miała miejsce na wyłączność w kanale 13th Street właśnie 13 września wieczorem. Pokażemy też produkcje “Ryzyko” oraz “Front” z Andie McDowell w roli głównej, oparte na prozie najpopularniejszej obecnie autorki książek kryminalnych Patricii Cornwell. Jeszcze w tym roku wyemitujemy premierowy serial “Haven”, wyprodukowany na podstawie twórczości Stephena Kinga. Będziemy też oczywiście pokazywać popularne seriale, które dotychczas emitowane były na Hallmark Channel: “Prawo i porządek: Zbrodniczy zamiar”, “Podkomisarz Brenda Johnson” oraz nowe sezony seriali “Dowody zbrodni” oraz “CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas”.

Czym – oprócz premierowego contentu - 13th Street ma się wyróżniać na tle oferty konkurencyjnych stacji filmowych, których w Polsce jest przecież sporo?
Bezsprzecznie najważniejszym elementem, który ma wyróżniać 13th Street na tle innych stacji jest content – intrygujący, trzymający w napięciu, tajemniczy – a więc taki, który spowoduje, że polskich widz będzie chciał wracać po więcej wrażeń. Planujemy też inne działania, które – mamy nadzieję - przyciągną uwagę odbiorców. We wrześniu uruchomiona zostanie rozbudowana strona internetowa 13thstreet.pl, która stworzy nową jakość na polskim rynku w tej kategorii. Oprócz kampanii promocyjnej w prasie, radiu, telewizji i internecie, planujemy też nietypowe działania, o których jeszcze nie mogę mówić konkretnie. Mogę podać tylko przykłady: we Francji wprowadziliśmy kryminalną grę online, która dostępna jest pod adresem jetueunami.com (Ikillafriend.com), a w Hiszpanii otworzyliśmy restaurację 13th Street, w której można zamawiać dania, inspirowane tematyką kryminalną. Przygotowujemy też różne niespodzianki dla polskich odbiorców.

W Polsce macie w ofercie także Sci Fi Channel. Przewidywane są jakieś zmiany dotyczące tego kanału?
Sci Fi Channel (w innych krajach dostępny jako SyFy – przyp. red.) zostanie zamieniony na Sci Fi Universal i będzie dostępny w Polsce oraz w Rumunii w zupełnie nowej wizualizacji w czwartym kwartale 2010 roku. Zmiana ta będzie widoczna przede wszystkim w dużo szerszym wachlarzu pozycji związanych z tematyką science fiction, wśród których będą m.in. programy o tematyce: fantasy, paranormalnej, reality, tajemniczej, akcji oraz przygody. Naszym głównym hasłem w kampanii marketingowej Sci Fi Universal ma być określenie “Rozbudź wyobraźnię”. Nowe pozycje programowe, które pojawią się na antenie Sci Fi Universal to przede wszystkim “Haven” – główna premierowa produkcja Universal Netowrks, oparta na prozie Stephena Kinga - a także seriale: “Eureka” , “Miecz prawdy” , “Warehouse 13” oraz “Łowcy duchów: Wydział międzynarodowy”.

Jak wygląda sytuacja kanału Movies 24? W Polsce już od jakiegoś czasu krążą plotki, że ma on zniknąć z naszego rynku…
Movies 24 będzie wciąż jednym z naszych głównych kanałów, który będzie wspierał portfolio Universal Networks. Będziemy czynili starania, aby kanał ten rozwijał się na polskim rynku.

W najbliższym czasie na zagranicznych rynkach wprowadzone zostaną kanały Diva Universal oraz Studio Universal? Są plany, aby pojawiły się one w Polsce?
Na ten moment nie mamy planów wprowadzania w Polsce ani Diva Universal ani Studio Universal. Jednak cały czas obserwujemy polski rynek i jeśli tylko otrzymamy sygnały, że jest zapotrzebowanie na tego typu kanały, będziemy rozważać możliwość launchu takich stacji w Polsce.

Jednak kanał Diva Universal ma zostać wprowadzony jeszcze tej jesieni m.in. w Rumunii oraz w Rosji. Czym ma się wyróżniać oferta programowa tej stacji na tamtych rynkach i dlaczego nie pojawi się ona u nas?
Diva Universal to kanał rozrywkowy, skierowany do kobiet. Pozycje programowe tej stacji mają pokazywać pełnię życia, a na antenie emitowane są m.in. seriale dramatyczne oraz reality shows. Mamy nadzieję, że spotkają się one z zainteresowaniem ze strony rumuńskich i rosyjskich widzów. Jeśli chodzi o Polskę, to uważamy, że na ten moment dostępna jest już dość szeroka oferta telewizyjna skierowana do pań. Nie oznacza to jednak, że nie obserwujemy polskiego rynku.

Na świecie sieci telewizyjne bardzo mocno inwestują w HD. Będzie w Polsce ekspansja Universal Networks International w tej dziedzinie?
Owszem, mamy takie plany, ale na razie jesteśmy na etapie ustalania z naszymi partnerami kwestii techniczno-merytorycznych związanych z tego typu przedsięwzięciami. Jest pewne, że w Polsce wprowadzimy w najbliższym czasie jeden lub dwa kanały, które będą nadawane w technologii HD. Stanie się to zapewne w 2011 roku. Na ten moment nadajemy takie kanały w Wlk. Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii oraz Niemczech.

Jako że istnieją plany rozwojowe związane z polskim rynkiem, pewnie będziecie inwestować także w biuro mające siedzibę w naszym kraju?
Tak, nasze oficjalne biuro otworzyliśmy w Polsce przed dwoma laty i ciągle je rozwijamy. Polska jest dla nas jednym ze strategicznych rynków i chcemy tutaj inwestować nie tylko w rozwój nowych brandów, a także w dziedzinie HR.

 



O rozmówcy:
Colin McLeod jest od 2007 roku dyrektorem zarządzającym w Universal Networks International, odpowiedzialnym za terytoria Rosji, Europy Środkowo-Wschodniej, Grecji, Turcji, Bliskiego Wschodu, a ostatnio także krajów Beneluksu, Europy Północnej oraz Afryki. Wcześniej pełnił m.in. funkcję Commercial Directora na region krajów niemieckojęzycznych oraz Europy Środkowo-Wschodniej w Sparrowhawk International Channels Ltd., był także związany m.in. z Travel Channel (dyrektor sprzedaży oraz marketingu), jak również z BBC Worldwide (sprzedaż i marketing). Z szeroko pojętym przemysłem telewizyjnym związany jest od ponad 15 lat.rozmówcy

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Colin McLeod (dyrektor zarządzający UNI)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl