SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ComPress w 2017 r. ze spadkiem wpływów i mniejszą stratą netto

W ub.r. agencja ComPress (jej głównym akcjonariuszem jest Gremi Media) zanotowała 1,28 mln zł przychodów ze sprzedaży i 197 tys. zł straty netto. W samym czwartym kwartale ub.r. miała 429 tys. zł przychodów i 4,5 tys. zł zysku EBITDA.

Marcin KowalczykMarcin Kowalczyk

Przychody sprzedażowe agencji ComPress zmalały w skali roku z 1,89 do 1,28 mln zł. Strata netto spółki zmniejszyła się z 610 do 198 tys. zł, a strata netto - z 629 do 197 tys. zł. Natomiast rentowność sprzedaży wzrosła z 56,3 proc. w 2016 roku do 70,5 proc. w 2017 roku.

- ComPress w 2017 roku współpracował na podstawie długoterminowych umów oraz zleceń projektowych z wieloma podmiotami i markami. Mając na celu odzyskanie rentowności Emitenta w drugiej połowie roku spółka dokonała zmian w strukturze i pozyskała nowych doświadczonych konsultantów, pozyskała również nowe zlecenia w zakresie realizacji działań public relations wdrażając nowe założenia strategiczne - komentuje w liście do akcjonariuszy Marcin Kowalczyk, prezes firmy. - Zostały wytyczone kluczowe obszary działalności spółki na kolejny rok w tym przede wszystkim public affairs, public relations, employer branding, investors relations, media relations, PR kryzysowy. Dzięki podjętym działaniom w czwartym kwartale udało się uzyskać dodatni wynik EBITDA - dodaje.

W ub.r. koszty sprzedaży poniesione przez agencję ComPress wyniosły 271 tys. zł, wobec 547 tys. zł rok wcześniej. Koszty ogólnego zarządu wzrosły w skali roku z 693 do 815 tys. zł, natomiast pozostałe koszty operacyjne zmalały z 461 do 76 tys. zł.

W samym czwartym kwartale ub.r. agencja zanotowała 429 tys. zł przychodów ze sprzedaży (wobec 423 tys. zł rok wcześniej), 4,5 tys. zł zysku EBITDA (przed rokiem było to 20 tys. zł zysku) i 1 tys. zł straty netto (w czwartym kwartale 2016 roku miała 38 tys. zł zysku).

Zatrudnienie stałe w spółce zmalało z jednego etatu w 2016 r. do 0,42 w 2017 r. W listopadzie ub.r. z firmy odeszła jej wiceprezes Agata Wiśniewska-Zaleska.

Marcin Kowalczyk jest prezesem ComPress od lipca ubr. W listopadzie dyrektorem zarządzającym agencji została Marta Biernacka-Miernik, do zespołu firmy dołączyli też Beata Krawczyk (jako new business director) oraz Tomasz Ł. Rożek (jako strategic account director).

- W 2018 roku i latach kolejnych spółka w wyniku rozbudowania kompetencji oraz zacieśnieniu współpracy strategicznej z Gremi Media rozszerza zakres usług PR o kompleksowe działania komunikacji 360. Ofertę swoich usług spółka będzie budować w oparciu o cztery nogi: konsulting, digital, creative lab i usługi custom publishingowe - zapowiada Marcin Kowalczyk.

50 proc. akcji ComPress należy do Gremi Media. Agencja od 10 lat jest notowana na rynku giełdowym NewConnect.

Dołącz do dyskusji: ComPress w 2017 r. ze spadkiem wpływów i mniejszą stratą netto

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
du_duś
same dyrechtory, a efektu ni ma a klientów jak na lekarstwo hehehehe!
odpowiedź