SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz mniej internautów ma kredyt

Liczba użytkowników sieci posiadających kredyt spadła w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 4 pkt. proc. - wynika z badania zrealizowanego przez Gemius we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych.

<!-- 0.5092s -->

Liczba internautów posiadających kredyt bankowy spadła w ciągu ostatniego pół roku z 23% do 19%. Rośnie natomiast udział kart kredytowych w rynku - ich posiadanie deklaruje 29% badanych (wzrost o 3 pkt. proc.).

Internauci najczęściej szukają informacji o możliwościach kredytowych w swoim obecnym banku (38%), w kilku wybranych bankach (37%) lub sami porównują różne oferty (32%). Innym ważnym źródłem informacji są strony internetowe banków oraz instytucji finansowych (sprawdza je 27% spośród wszystkich zainteresowanych kredytami).

W stosunku do poprzedniego badania zwiększył się odsetek respondentów odczuwających skutki kryzysu gospodarczego (z 49% do 52%). Trudną sytuację zdecydowanie częściej zauważają kobiety (56% badanych), rzadziej mężczyźni (48%). Najmocniej skutki spowolnienia gospodarczego odczuwają osoby w wieku od 45 lat. Najmniej przejmują się kryzysem internauci poniżej 24 roku życia.

Wśród sposobów radzenia sobie z kryzysem ankietowani wymieniają m.in. ograniczenie większych wydatków – takie rozwiązanie deklaruje 38% badanych. Użytkownicy sieci spodziewają się także, że nie najlepsza sytuacja gospodarcza wpłynie na zmniejszenie przychodów (30%). Więcej osób niepokoi się również o własną pracę (wzrost z 24% do 30%). Niemożność odłożenia oszczędności, zmniejszenie przychodów i ostrożność przy braniu kredytów częściej dotyczy mężczyzn niż kobiet.

Sferą życia, w której najsilniej odczuwane są skutki kryzysu, są codzienne zakupy i wydatki „na życie”. Odsetek wskazań tej odpowiedzi (71%) nie zmienił się w porównaniu do wyników poprzedniego badania. Na trudności ze znalezieniem środków na zakupy okazjonalne – np. wycieczki, kulturę, sprzęt RTV czy AGD -wskazało 40% badanych. Nieznacznie mniej osób (38%) odczuło problemy związane ze zbilansowaniem budżetu domowego. Do 33%, a więc o 6 pkt. proc., wzrósł w porównaniu z jesienią 2011 r. odsetek osób mających kłopot ze znalezieniem pracy.

Badanie „Finanse i plany finansowe internautów” zostało zrealizowane za pomocą ankiet CAWI (kwestionariusz internetowy), które emitowane były losowo od marca do kwietnia 2012 roku. Zebrano 4,2 tys. kwestionariuszy wypełnionych przez użytkowników internetu w wieku co najmniej 18 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz mniej internautów ma kredyt

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl