SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od maja do października br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 28,10 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 3,48 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,06 proc. respondentów (spadek o 1,39 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,25 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,34 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,33 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,76 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,78 proc. do 5,78 proc.

Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,91 proc. do 5,63 proc.

Wirtualnemedia.plmaj -październik
PBC20122011
Tytułprocent respondentów
Tele Tydzień28,10%31,58%
Życie na Gorąco17,06%18,45%
Chwila dla Ciebie13,26%14,25%
Angora11,34%11,67%
Newsweek7,76%8,98%
Auto Świat6,19%7,14%
Polityka5,78%6,78%
Wprost5,63%6,91%
Twoje Imperium4,81%5,54%
To i Owo4,55%6,66%
Na Żywo4,13%4,77%
Gość Niedzielny3,94%4,09%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,61%4,05%
kropka tv3,13% 
Uważam Rze inaczej pisane3,07%2,66%
Super TV2,60%3,24%
Teleprogramy2,56%3,73%
Motor2,54%3,18%
Rewia2,52%3,19%
Przekrój2,17%3,02%
Świat i Ludzie1,95%2,24%
Tele Max1,35%1,57%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,09% 
Forum1,08%1,46%
Tygodnik Siedlecki0,69%0,79%
Tygodnik Ostrołęcki0,58%0,65%
Gazeta Regionalna0,53%0,46%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,49%0,50%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,48%0,59%
Panorama Leszczyńska0,44%0,40%
Jarmark0,32%0,52%
City (tygodnik bezpłatny)0,27%0,53%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,19%0,20%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,01%0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,78 proc. respondentów, czyli o 1,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,70 proc. do 14,04 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,32 proc. i wyniosło 12,36 proc.

Na piątym miejscu znalazł się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,50 proc. respondentów. Rok wcześniej poradnik ten był miesięcznikiem i wydawało go wydawnictwo G+J Polska.

Również piątą pozycję z takim samym wynikiem zajęła „Viva!” (Ediprsse Polska). Tytuł ten zanotował spadek czytelnictwa o 1,26 pkt. proc. i był najpopularniejszym magazynem z segmentu people.

Wirtualnemedia.plmaj - październik
PBC20122011
Tytułprocent respondentów
Przyjaciółka14,78%16,19%
Pani Domu14,04%15,70%
Tina12,36%14,68%
Naj9,50%-
Viva9,50%10,76%
Gala8,39%8,48%
Z Życia Wzięte8,05%8,84%
Party Życie Gwiazd6,70%6,69%
Tele Świat4,88%5,46%
Show Magazyn o Gwiazdach3,96%3,84%
Takie jest Życie3,92%-
Świat Seriali3,46%3,62%
Sukcesy i Porażki2,84%3,07%
Bravo2,51%3,25%
Bravo Sport2,08%2,32%
Flesz Gwiazdy & Styl1,86%-
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,25%-
TV 141,22%1,17%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków i w okresie od maja do października 2012 roku na losowej próbie 24 044 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl