Prawie 20 nowych sklepów miesięcznie. Tak rośnie Dino

W pierwszym kwartale 2025 roku liczba sklepów Dino zwiększyła się o 58. Sieć liczy już ponad 2,7 tys. placówek handlowych.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Prawie 20 nowych sklepów miesięcznie. Tak rośnie Dino
Sklep Dino, fot. materiały prasowe

Na koniec marca 2025 pod szyldem Dino działało 2 746 sklepów, o 308 więcej niż przed rokiem (2 438). Oznacza to wzrost o 12,6 proc.

Z kolei łączna powierzchnia sal sprzedażowych w sklepach Dino zwiększyła się w ciągu roku z 960,9 tys. do 1,0845 metrów kwadratowych, czyli o 12,9 proc.

W ub.r. Dino zainwestowało ponad 1,5 mld zł

Na koniec 2024 roku działało 2 688 sklepów, w ciągu roku otwarto ich 283, czyli więcej niż w 2023 r. (250). Już 2 476 placówek było wyposażonych w panele fotowoltaiczne na dachach.

– Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 98,9 MW i pozwoliła wygenerować 86,6 GWh energii ze słońca, o 30,5 proc. więcej niż w 2023 r. – podała firma.

grafika

Nakłady inwestycyjne grupy Dino Polska wyniosły 1,6 mld zł. Przeznaczono je nie tylko na nowe placówki handlowe.

– Równolegle do rozwoju sieci sklepów realizowane są inwestycje w rozbudowę zaplecza magazynowego, mocy produkcyjnych Agro-Rydzyny i własnych instalacji produkujących energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii. W 2024 r. zakończyła się budowa dwóch nowych centrów dystrybucyjnych oraz nowego zakładu produkcji świeżego mięsa – opisano w komunikacie pod koniec lutego.

W 2025 roku firma na inwestycje chce przeznaczyć ok. 1,7–1,8 mld zł. – Zgodnie z planami Spółki liczba otwarć nowych sklepów Dino będzie się dalej zwiększać i w 2025 r. powinna wynieść wysokich kilkanaście procent więcej niż w 2024 r. – zaznaczono

grafika

Ile zarabia Dino Polska

Według wstępnych, szacunkowych danych grupa Dino Polska w 2024 roku wypracowała 29,27 mld zł przychodów sprzedażowych, o 14,1 proc. więcej niż rok wcześniej. – Wzrost przychodów był efektem otwarć nowych sklepów i wzrostu łącznej powierzchni sali sprzedaży o 12,0 proc. oraz wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 5,3 proc. – wyliczono w komunikacie firmy.

Jej przychody sprzedażowe w samym czwartym kwartale ub.r. wyniosły 7,75 mld zł, wobec 6,7 mld zł przed rokiem.

Przy czym grupa Dino Polska nie rośnie sprzedażowo już tak mocno jak kilka lat wcześniej. W latach 2022–2024 jej średnioroczna stopa wzrostu przychodów ze sprzedaży wynosiła 29,9 proc.

Firma podkreśla, że jej sprzedaż porównywalna zwiększa się znacznie bardziej niż ceny produktów spożywczych. W 2024 roku wzrosła o 5,3 proc., podczas gdy żywność zdrożała średnio o 3,3 proc.

grafika

Co kupują klienci sklepów Dino? W ub.r. 39,8 proc. przychodów zapewniły artykuły spożywcze świeże (m.in. produkty mięsne dostarczane przez spółkę zależną Agro-Rydzyna), 48,1 proc. – pozostałe produkty spożywcze, a 12,1 proc. – artykuły niespożywcze.

W komunikacie Dino Polska przyznało, że dynamika sprzedaży porównywalnej była w ub.r. niższa od prognoz firmy. – W całości została osiągnięta dzięki wzrostowi wolumenu sprzedanych produktów. Czynnikiem wpływającym na przychody negatywnie okazała się deflacja – zaznaczono.

Zysk EBITDA grupy Dino Polska w 2024 roku zwiększył się znacznie słabiej od przychodów – o 3,8 proc. do 2,32 mld zł. W konsekwencji marża EBITDA zmalała r/r z 8,7 do 7,9 proc. Tylko w czwartym w kwartale ub.r. zysk EBITDA wyniósł 631,3 mln zł, po wzroście r/r o 14 proc.

Firma wskazała, że na jej zyskowność „niekorzystnie wpływała deflacja cen netto produktów oferowanych w sklepach Dino oraz istotny wzrost kosztów działalności, w szczególności kosztów świadczeń pracowniczych”.

grafika

Przez rok 8 tys. więcej pracowników Dino

Na koniec ub.r. firma zatrudniała 49,9 tys. osób, o 8 tys. więcej niż przed rokiem. Jej zysk netto wyniósł 1,51 mld zł, wobec 1,41 mld w 2023 r.

Jak będzie w 2025 roku? Grupa Dino Polska, zakładając dalszy wzrost wolumenu sprzedaży i powrót wewnętrznej inflacji w cenach netto, spodziewa się wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej. – W ujęciu kwartalnym, w trendzie tym mogą wystąpić odchylenia wynikające z przesunięcia Świąt Wielkanocnych z I kw. w 2024 r. do II kw. w 2025 r. – zaznaczyła.

Celem firmy jest także powrót marży EBITDA na ścieżkę stopniowego wzrostu. – Po wymagającym 2024 r. może to wydawać się ambitnym celem, jednakże wyższa oczekiwana dynamika przychodów przy równoczesnym wolniejszym tempie wzrostu kosztów operacyjnych, a także konsekwentny wzrost skali działalności będą wspierać w jego osiągnieciu – zaznaczono.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style