SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery z 2,2 mld dol. zysku. Wpływy w USA 12 proc. w górę

Koncern telewizyjny Discovery, właściciel m.in. Grupy TVN Discovery, w ub.r. zanotował wzrost wpływów o 6 proc. do 11,24 mld dolarów oraz zysku netto z 681 mln dolarów do 2,21 mld dolarów. W USA jego całoroczne wpływy zwiększyły się o 12 proc., a na rynkach zagranicznych zmalały o 3 proc.

Przychody Discovery bez uwzględnienia zmian kursów walut zwiększyły się w ub.r. o 8 proc. do 11,14 mld dolarów. W samym czwartym kwartale wzrost był niższy - o 2 proc. do 2,87 mld dolarów (o 4 proc. bez wpływu zmian walutowych).

Koncern podkreśla, że łączny udział jej stacji na 10 największych rynkach zagranicznych zwiększył się w ub.r. o 2 proc. Kanały HGTV i Food Network zaczęły być nadawane na 30 nowych rynkach, co wynika ze strategii osiągnięcia przez firmę globalnego zasięgu.

Skala działalności Discovery mocno wzrosła dwa lata temu, kiedy koncern przejął Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela Grupy TVN.

- 2019 był rokiem obietnic wypowiedzianych i obietnic zrealizowanych. Nasza strategii zróżnicowanych lokalnie treści i globalnego zasięgu połączona z naszym unikalnym profilem wolnych przepływów pieniężnych zapewnia nam zdecydowaną elastyczność finansową, która pozwala nam dostosowywać się do zmieniających się zwyczajów korzystania z mediów - komentuje David Zaslav, prezes i CEO Discovery.

W USA niższy wzrost niż na rynkach zagranicznych

W USA przychody Discovery poszły w górę o 12 proc. do 7,09 mld dolarów, a w ujęciu pro forma, czyli bez uwzględnienia sfinalizowanych przejęć, wzrost wyniósł 3 proc. Wpływy z reklam zwiększyły się o 13 proc. do 4,24 mld dolarów, a z dystrybucji treści - o 12 proc. do 2,74 mld dolarów.

Tylko w czwartym kwartale łączne przychody wzrosły o 2 proc. do 1,75 mld dolarów. Discovery opisuje, że wpływy z reklam zwiększyły się głównie dzięki podwyżkom cenników, a także dzięki zarabianiu na treściach w internecie, a te z dystrybucji - dzięki wyższym stawkom w umowach z operatorami i nowych umowa z platformami internetowymi.

Całoroczny skorygowany zysk OIBDA zwiększył się o 18 proc. (10 proc. w ujęciu pro forma) do 4,12 mld dolarów, a w minionym kwartale zmalał o 4 proc. do 925 mln dolarów.

Na rynkach zagranicznych w całym ub.r. przychody zmalały o 3 proc. do 4,04 mld dolarów, ale bez uwzględnienia zmienności kursów walutowych wzrosłyby o 3 proc. Wpływy reklamowe zwiększyły się o 2 proc. do 1,8 mld dolarów, a z dystrybucji - o 1 proc. do 2,1 mld dolarów, a pozostałe zmalały aż o 52 proc. do 146 mln dolarów.

Natomiast w minionym kwartale przychody zwiększyły się o 3 proc. (bez uwzględnienia zmienności kursów walutowych o 7 proc.) do 1,12 mld dolarów.

Skorygowany zysk OIBDA w ujęciu całorocznym zmalał o 2 proc. do 1,06 mld dolarów (bez wpływu zmienności walut nastąpił wzrost o 8 proc.), a w czwartym kwartale zmalał o 10 proc. do 315 mln dolarów.

Koszty w dół, zysk w górę, kurs giełdowy uderzony koronawirusem

Całoroczne koszty operacyjne zmalały z 8,62 do 8,13 mld dolarów, głównie dzięki skurczeniu się wydatków restrukturyzacyjnych z 750 do 26 mln dolarów oraz spadkowi kosztów przychodów (bez deprecjacji i amortyzacji) z 3,93 do 3,82 mln dolarów).

Tylko w minionym kwartale wydatki operacyjne zwiększyły się rok do roku z 2,1 do 2,17 mld dolarów.

W efekcie w całym ub.r. zysk operacyjny koncernu wzrósł z 1,93 do 3,01 mld dolarów, a zysk netto - z 681 mln dolarów do 2,21 mld dolarów. Natomiast w zeszłym kwartale zysk operacyjny zmalał z 711 do 705 mln dolarów, a zysk netto poszedł w górę z 269 do 476 mln dolarów.

Od kwietnia do grudnia ub.r. Discovery wydało 637 mln dolarów na skupienie ok. 23 mln swoich akcji serii C po średniej cenie 27,49 dolara. W lutym br. rada nadzorcza koncernu zgodziła się na wydanie kolejnych 2 mld dolarów na skup swoich akcji.

Od końcówki listopada ub.r. do połowy lutego kurs Discovery na amerykańskiej giełdzie Nasdaq utrzymywał się w okolicach 30 dolarów. Od środy w zeszłym tygodniu mocno traci, w czwartek wieczorem polskiego malał o ponad 6 proc. Jest to zgodne z mocnymi spadkami na rynkach kapitałowych spowodowanymi rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa.

Dołącz do dyskusji: Discovery z 2,2 mld dol. zysku. Wpływy w USA 12 proc. w górę

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Pozwalniają jeszcze trochę w TVNie i zysk będzie jeszcze wiekszy
odpowiedź
User
Bloomberg
TVN przygotowywane jest do sprzedaży. Nie widać chętnego na horyzoncie. Wyniki finansowe tak złe że branżowi analitycy od ryzyka nie pozostawiają złudzeń. Pass off!
odpowiedź
User
lukas
bzdury piszecie
odpowiedź