SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże zmiany w regionalnym czytelnictwie dzienników. Nowi liderzy w siedmiu województwach

W siedmiu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od kwietnia do września 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Z czwartego na pierwsze miejsce w województwie dolnośląskim awansował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytana była „Gazeta Wyborcza” (Agora). „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 5,20 pkt. proc. do 15,13 proc., a „Gazeta Wyborcza” w okresie od kwietnia do września 2015 roku miała wynik na poziomie 10,35 proc., po spadku o 1,26 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na pierwsze miejsce (z czwartego) w województwie lubelskim awansowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zanotowała wzrost wskaźnika czytelnictwa o 2,69 pkt. proc. do 10,67 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Dziennik Wschodni” (Corner Media), który w fali kwiecień - wrzesień 2015 nie został ujęty w badaniu. Jego wynik wyniósł wówczas 10,90 proc.

W województwie łódzkim nowym liderem czytelnictwa został „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 2,73 pkt. proc. i wyniósł 20,58 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Dziennika Łódzkiego” (Polska Press Grupa) zmniejszyło się o 2,72 pkt. proc. do 17,13 proc.

W Małopolsce z trzeciego na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Polski” (Polska Press), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Fakt”. „Dziennik Polski” zanotował jednak spadek wskaźnika czytelnictwa o 0,21 pkt. proc. do 9,15 proc., a wynik „Faktu” w badanym okresie uplasował się na poziomie 7,76 proc., po stracie o 4,46 pkt. proc.

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie mazowieckim została „Gazeta Wyborcza”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 3,08 pkt. proc. i wyniósł 10,51 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” zmniejszyło się o 7,21 pkt. proc. do 7,99 proc.

W województwie pomorskim nowym liderem czytelnictwa został „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 2,22 pkt. proc. i wyniósł 16,63 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” zmniejszyło się o 4,20 pkt. proc. do 10,89 proc.

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim również został „Fakt” (awansował on z trzeciej lokaty). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 3,30 pkt. proc. i wyniósł 6,58 proc. Natomiast tytuł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Edytor) w najnowszej fali nie został uwzględniony w badaniu, a jego wynik w fali kwiecień - wrzesień 2014 wyniósł 14,53 proc. (wówczas tytuł ten był liderem).

Dolnośląskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 759)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 556)

Procent respondentów

Fakt

15,13%

13,48%

Polska Gazeta Wrocławska

12,60%

12,12%

Gazeta Wyborcza

10,35%

11,25%

Metro

5,18%

4,82%

Super Express

4,39%

3,04%

Nasze Miasto

3,48%

3,68%

Dziennik Gazeta Prawna

2,08%

2,56%

Przegląd Sportowy

1,84%

1,88%

Puls Biznesu

1,51%

1,78%

Rzeczpospolita

1,46%

1,79%

Gazeta Lubuska

0,28%

0,38%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,07%

0,09%

Wirtualnemedia.pl

Kujawsko-pomorskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 544)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 461)

Procent respondentów

Gazeta Pomorska

20,67%

21,75%

Fakt

10,18%

9,69%

Gazeta Wyborcza

8,93%

9,72%

Express Bydgoski

5,07%

5,34%

Super Express

5,06%

4,90%

Przegląd Sportowy

4,08%

4,41%

Nowości – Dziennik Toruński

3,53%

3,52%

Rzeczpospolita

1,92%

2,21%

Metro

1,81%

2,00%

Dziennik Gazeta Prawna

1,56%

1,84%

Puls Biznesu

0,06%

0,07%

Wirtualnemedia.pl

Lubelskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 572)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 435)

Procent respondentów

Gazeta Wyborcza

10,67%

8,26%

Fakt

10,61%

9,52%

Super Express

6,67%

6,90%

Polska Kurier Lubelski

5,96%

5,19%

Przegląd Sportowy

2,94%

3,16%

Dziennik Gazeta Prawna

1,66%

1,85%

Rzeczpospolita

1,14%

1,49%

Nasze Miasto

0,60%

0,79%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,34%

0,45%

Metro

0,22%

0,29%

Puls Biznesu

0,15%

0,20%

Wirtualnemedia.pl

Lubuskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 268)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 201)

Procent respondentów

Gazeta Lubuska

33,21%

27,67%

Fakt

10,68%

7,81%

Gazeta Wyborcza

5,00%

4,65%

Przegląd Sportowy

3,84%

3,67%

Super Express

2,80%

2,30%

Rzeczpospolita

1,94%

1,52%

Nasze Miasto

1,49%

0,23%

Dziennik Gazeta Prawna

0,97%

1,30%

Metro

0,26%

0,17%

Wirtualnemedia.pl

Łódzkie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 659)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 504)

Procent respondentów

Express Ilustrowany

20,58%

18,40%

Polska Dziennik Łódzki

17,13%

17,01%

Gazeta Wyborcza

7,33%

6,95%

Fakt

6,79%

6,43%

Przegląd Sportowy

4,86%

5,86%

Nasze Miasto

4,22%

4,79%

Metro

4,10%

4,79%

Super Express

2,75%

1,66%

Dziennik Gazeta Prawna

1,08%

1,41%

Rzeczpospolita

0,80%

0,94%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,33%

0,43%

Wirtualnemedia.pl

Małopolskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 870)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 652)

Procent respondentów

Dziennik Polski

9,15%

8,38%

Gazeta Wyborcza

8,49%

9,84%

Polska Gazeta Krakowska

8,24%

8,35%

Fakt

7,76%

7,06%

Metro

3,78%

3,97%

Super Express

2,74%

2,84%

Dziennik Gazeta Prawna

2,06%

2,75%

Przegląd Sportowy

1,86%

2,06%

Rzeczpospolita

1,86%

2,33%

Nasze Miasto

1,18%

1,29%

Sport

0,25%

0,15%

Puls Biznesu

0,14%

0,19%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,11%

0,15%

Wirtualnemedia.pl

Mazowieckie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 1 358)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 1 135)

Procent respondentów

Gazeta Wyborcza

10,51%

10,81%

Fakt

7,99%

7,42%

Przegląd Sportowy

7,08%

7,25%

Super Express

5,13%

4,78%

Metro

4,94%

4,27%

Dziennik Gazeta Prawna

3,42%

3,64%

Echo Dnia

2,38%

2,33%

Rzeczpospolita

2,10%

1,91%

Nasze Miasto

0,43%

0,28%

Polska Dziennik Łódzki

0,18%

0,10%

Puls Biznesu

0,13%

0,08%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,04%

0,05%

Wirtualnemedia.pl

Opolskie

Grupa: 15 - 75 lat (N = 266)

Grupa: 16 - 59 lat (N = 214)

Procent respondentów

Nowa Trybuna Opolska

15,76%

15,79%

Gazeta Wyborcza

9,84%

11,69%

Fakt

9,35%

8,01%

Super Express

3,54%

1,92%

Rzeczpospolita

3,47%

3,57%

Sport

3,05%

3,79%

Dziennik Gazeta Prawna

2,41%

2,99%

Przegląd Sportowy

2,16%

2,68%

Polska Dziennik Zachodni

1,51%

0,77%

Puls Biznesu

0,27%

0,33%

Nasze Miasto

0,09%

0,11%

Metro

0,08%

0,10%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duże zmiany w regionalnym czytelnictwie dzienników. Nowi liderzy w siedmiu województwach

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aleksander
Może ktoś zna wytłumaczenie fenomenu województwa świętokrzyskiego? Lider 65%, drugie miejsce 24%, trzecie 20%. Kompletnie inne wartości aniżeli w pozostałych regionach. Skąd się to bierze?
8 8
odpowiedź
User
AS
Może z bardzo aktywnej i skutecznej prezentacji ED w Internecie. Biją na głowę wszystkie gazety w sprzedaży wydań elektronicznych, więc być może przekłada się to także na wskazania w PBC.
9 8
odpowiedź