Dzięki komunikatorom internetowym nastolatki unikają zażenowania

Ponad 40 procent amerykańskich nastolatków używa komunikatorówinternetowych do powiedzenia czegoś, czego nie powiedzielibyosobiście.

km
km
Udostępnij artykuł:

Kolejne 22 procent używa komunikatorów do umawiania się narandki, a 13 procent do zrywania z kimś bliskim - informuje serwisMarketing Charts, powołując się na badanie przeprowadzone przezagencję Associated Press i portal AOL.

W sumie blisko połowa badanych w wieku od 13 do 18 lat korzystaz internetowych komunikatorów. Dla porównania, w przypadku osóbdorosłych wskaźnik ten wynosi około 20 procent. Około 80 procentdorosłych Amerykanów korzystających z komunikatorów, wysyła za ichpomocą wiadomości będąc w pracy. Z kolei około połowa loguje się donich przynajmniej raz dziennie.

Nastolatki dwa razy częściej od dorosłych wysyłają wiadomości,zdjęcia i pliki poprzez internetowe komunikatory na telefonykomórkowe swoich znajomych. Również w przypadku czasuprzeznaczanego na korzystanie z takich programów dominują młodsibadani. 10 procent z nich poświęca na nie co najmniej trzy godzinydziennie, w porównaniu do 5 procent dorosłych. 17 procentnastolatków (około trzy razy więcej niż w przypadku dorosłych)wysyła ponad 100 wiadomości dziennie.

Biorąc pod uwagę łącznie obie grupy badanych, najpopularniejszymkomunikatorem internetowym jest AIM/AOL, z którego korzysta 54procent respondentów. Następne są programy: Yahoo IM (41 procent),Windows Messenger (35 procent), MySpace IM (15 procent) oraz Skype(4 procent).

źródło: Marketing Charts

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana