SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych, których sprzedaż dalej spada

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych w styczniu br. był „Dziennik Zachodni”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciła "Polska Metropolia Warszawska". Największy wzrost odnotował z kolei "Dziennik Wschodni".

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w styczniu 2014 roku wyniosła 52 641 egz., czyli o 2,25 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej lokacie uplasowała się „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,19 proc. do 47 513 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Express Ilustrowany” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2014 roku wyniosła 36 219 egz., po wzroście o 1,65 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni (Media Regionalne), który awansował z miejsca 21. na 20. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 9,85 proc. i wyniosła 8 778 egz.

Z kolei największy spadek zanotowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polskapresse), która zajęła miejsce ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 12,98 proc. i ostatecznie wyniósł 4 424 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

71 215

52 794

52 641

70 000

54 083

53 853

Gazeta Pomorska

54 512

47 953

47 513

58 086

51 765

51 195

Express Ilustrowany

46 383

36 219

36 219

43 905

35 632

35 632

Polska Głos Wielkopolski

45 543

35 734

35 730

44 947

36 564

36 560

Polska Dziennik Bałtycki

39 616

31 512

31 512

40 442

32 829

32 772

Polska Dziennik Łódzki

39 154

27 757

27 757

40 386

29 805

29 805

Głos - Dziennik Pomorza

32 207

26 228

26 018

36 037

29 008

28 596

Gazeta Lubuska

28 822

24 140

23 603

33 464

27 501

26 464

Echo Dnia

33 828

25 308

23 555

32 806

24 573

22 888

Dziennik Polski

31 073

23 022

22 877

32 649

24 759

24 586

Polska Gazeta Krakowska

27 466

20 358

20 209

28 082

20 703

20 494

Polska Gazeta Wrocławska

29 472

20 015

19 808

33 153

21 302

21 085

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

28 071

19 172

19 042

26 599

20 003

19 548

Gazeta Codzienna Nowiny

25 245

18 648

18 634

25 478

18 940

18 837

Nowa Trybuna Opolska

22 376

18 404

16 741

23 856

19 061

17 668

Kurier Szczeciński

26 457

17 005

15 283

23 668

16 002

14 302

Nowości - Dziennik Toruński

20 992

15 227

14 834

21 728

16 396

16 040

Express Bydgoski

20 754

13 633

13 171

19 969

13 999

13 608

Super Nowości

16 748

10 714

10 714

17 670

11 203

11 203

Dziennik Wschodni

12 297

8 778

8 778

12 276

8 067

7 991

Gazeta Współczesna

11 515

9 383

8 639

12 192

10 191

9 173

Kurier Poranny

8 986

7 152

6 638

9 573

8 315

7 424

Polska Kurier Lubelski

9 038

4 887

4 887

10 069

5 383

5 243

Polska Metropolia Warszawska

12 000

4 424

4 424

12 751

5 084

5 084


Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych, których sprzedaż dalej spada

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moniq
I ci Serek? DZ idzie na dno...
odpowiedź
User
Dolnoślązak
Przez 20 lat Gazeta Wrocławska nie wychowała sobie ani jednego czytelnika, a 19 808 sprzedanych gazet na Dolnym Śląsku to efekt domina z minionych lat - kupuje ją moja Babcia dla programu telewizyjnego, a gazetą - rozpala piec kaflowy. Dzisiejsza propozycja "Gazety Wrocławskiej" to mizerna namiastka słowa drukowanego: brudna, szara, nieczytelna gazeta reklamowa. Aż dziw bierze, że jeszcze kilka lat temu mogliśmy czytać artykuły sygnowane "The Times" i sam druk był jakoś lepszy - na poziomie "Rzepy".
odpowiedź