SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennikarze „New York Timesa” nie wejdą na stronę gazety z biurkowych komputerów

Kierownictwo „New York Timesa” zablokuje swoim dziennikarzom dostęp do serwisu dziennika za pomocą komputerów w redakcji. Będą mogli go otworzyć tylko na swoich smartfonach i tabletach.

O swojej decyzji szefowie „New York Timesa” poinformowali zespół w specjalnym komunikacie, który został udostępniony m.in. na Twitterze.

Dziennikarzy poinformowano, że chodzi o rodzaj eksperymentu, który potrwa tydzień i ma uświadomić wszystkim członkom zespołu, jak ważny jest dla dziennika segment mobilnych czytelników. Dlatego tymczasowo w budynku redakcji „NYT” zostanie zablokowany dostęp do desktopowej wersji internetowego serwisu gazety.


- Jeżeli w tym czasie wpiszecie na swoich biurkowych komputerach adres www.nytimes.com zobaczycie wiadomość zachęcającą do odwiedzenia naszej platformy za pomocą smartfona lub tabletu - wyjaśnia komunikat. - Obecnie ponad połowa ruchu generowanego na naszej stronie internetowej pochodzi od użytkowników mobilnych. Mamy nadzieję, że ta tymczasowa wewnętrzna zmiana popchnie nas wszystkich do tego, by uczynić segment mobile centrum wszystkiego, co wspólnie robimy w redakcji.

Z oficjalnych danych wynika, że w ub.r. przychody „NYT” wygenerowane przez reklamy cyfrowe, szczególnie w segmencie mobile i wideo, były o 12 proc. wyższe w porównaniu z rokiem 2013 (więcej informacji tutaj). Dziennik od pewnego czasu stara się rozwijać swoją ofertę kierowaną do czytelników korzystających z urządzeń przenośnych. Ostatnim pomysłem w tym zakresie jest przygotowanie przez gazetę aplikacji przeznaczonej do Apple Watch z krótkimi jednozdaniowymi newsami (więcej o tym).

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze „New York Timesa” nie wejdą na stronę gazety z biurkowych komputerów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Durny korporacyjny eksperymen!
odpowiedź
User
Yogi
Idiociejemy w zaskakującym tempie, ale żeby najlepsze tytuły...?!
odpowiedź
User
Gość
Czy w końcu ten "innowacyjny" eksperyment został wdrożony? Czy jednak ktoś poszedł po rozum do głowy?
odpowiedź