E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów

Zyskujące systematycznie na zasięgu Zalando.pl w pierwszych miesiącach br. osiągnęło najwyższą jak dotąd odwiedzalność i pozostaje zdecydowane najpopularniejszym internetowym sklepem odzieżowym w Polsce. W skali roku duże wzrosty zasięgu zanotowały Czasnabuty.pl, Szafa.pl, Topsecret.pl i Eobuwie.com.pl, a spadek - C-and-a.com.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów

W kwietniu br. Zalando.pl odwiedziło 2,78 mln użytkowników, czyli 12,83 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 717,9 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 34,8 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zalando.pl pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym sklepem internetowym z odzieżą i dodatkami. Zajmujący drugie miejsce Bonprix.pl ma około dwa razy mniej użytkowników - w skali roku ich liczba wzrosła z 1,15 mln do 1,37 mln (czyli o 18,5 proc).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/odziez-i-obuwie-coraz-rzadziej-kupowane-w-galeriach-zyskuja-outlety-i-internet ##

Procentowo jeszcze więcej zyskała Szafa.pl. W kwietniu br. odwiedziło ją 801,2 tys. internautów, o 261,6 tys. więcej niż rok wcześniej (to 48,5 proc. w górę). Podobne wzrosty procentowe osiągnęły Eobuwie.com.pl - o 50,4 proc. (z 369,4 tys. do 555,6 tys.) i Topsecret.pl - o 48,1 proc. (z 353,1 tys. do 522,9 tys.). Natomiast liczba użytkowników Czasnabuty.pl w skali roku podwoiła się.

Nieznacznie zmalała liczba użytkowników e-sklepów sieci Sizeer i Deichmann. Natomiast serwis C-and-a.com zanotował spadek o 155,2 tys. (czyli o 29 proc.).

W sumie dziesięć czołowych serwisów zanotowało (bez uwzględnienia współodwiedzalności) 8,85 mln użytkowników, o 1,85 mln więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 26,5 proc.

Zalando.pl wiosną br. osiągnęło rekordowy jak dotąd zasięg, po raz pierwszy przekraczając pułap 2,5 mln użytkowników miesięcznie. Tymczasem w pierwszej połowie ub.r. serwis odwiedzało po 1,6-2,2 mln internautów.

Do wzrostu odwiedzalności Zalando w br. przyczyniła się prowadzona w marcu i kwietniu telewizyjna kampania reklamowa, chociaż oczywiście e-sklep promował się w mediach także wcześniej. Jesienią ub.r. uruchomił swój pierwszy w Polsce tymczasowy sklep stacjonarny, udostępnił też aplikację mobilną.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-schuetze-bedzie-wiecej-lokalnych-produktow-na-zalando ##

Bonprix.pl odwiedza miesięcznie zazwyczaj 1,2-1,6 mln użytkowników. Przez ostatnie półtora roku serwis zaraz po osiągnięciu najlepszego wyniku (1,73 mln w marcu ub.r.) zanotował najgorszy (1,15 mln w kwietniu ub.r.).

Oprócz osobnych e-sklepów odzieżowych działają też serwisy agregujące wyłącznie ich oferty. Wśród takich witryn zdecydowanym liderem jest Domodi.pl, którego 51 proc. udziałów we wrześniu ub.r. kupiła Grupa Wirtualna Polska.

W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,82 mln internautów, którzy wykonali 16,5 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 11 minut. Było to zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy zanotował 720,8 tys. użytkowników, 4,4 mln odsłon i 7:48 minuty średniego czasu korzystania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu