Szef Instagrama mówi wprost: używanie tej aplikacji pomaga na zasięgi

CEO Instagrama Adam Mosseri podzielił się kolejną porcją wskazówek, jak skutecznie działać w serwisie. Tym razem wprost potwierdził, że korzystanie z aplikacji Edits do tworzenia treści na Instagramie zwiększy ich zasięg.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Szef Instagrama mówi wprost: używanie tej aplikacji pomaga na zasięgi

CEO Instagrama, a do niedawna również aplikacji Threads, kontynuuje swoją strategię otwartości wobec użytkowników aplikacji i po raz kolejny dzieli się swoimi poradami i odpowiada na pytania. Tym razem podzielił się kilkoma wskazówkami na temat korzystania z Instagrama w serii stories na swoim profilu. Udzielił też dosyć zaskakującej odpowiedzi na temat korzystania z aplikacji Edits.

Edits służy do tworzenia oraz edycji krótkich treści wideo oraz zdjęć, które następnie można opublikować na Instagramie. Aplikacja wystartowała w lutym 2025 roku i w ciągu pierwszych czterech dni została pobrana ponad pięć milionów razy. Edits jest odpowiedzią na chińską aplikację CapCut, która ma podobne funkcje, ale jest połączona bliżej z TikTokiem. Od chwili startu Edits intensywnie się rozwija, dodając wiele nowych funkcji i w ten sposób doganiając w tym aspekcie swojego konkurenta z Chin.

Tworząc treści i publikując przez aplikację Edits zwiększasz zasięgi na Instagramie. Jest jednak kilka zastrzeżeń dotyczących korzystania z Edits dla zwiększenia zasięgów, o których wspomina Mosseri w swoim stories: – Na razie Edits pomaga trochę zwiększyć zasięg publikacji. Nie będzie jednak to trwało wiecznie. Nie używajcie Edycji tylko do przekazywania treści, ponieważ]możemy to sprawdzić. 

Wyjątkowe jest to, że wprost zostało powiedziane, że wpływ korzystania z Edits wpływa na zasięgi w celu popularyzacji aplikacji. Warto zwrócić uwagę na to, że ten wpływ będzie w bliżej nieokreślonej przyszłości wyłączony. 

Warto zwrócić jeszcze uwagę na fragment, w którym przestrzega z nadmiernego korzystania z Edits z intencją zwiększenia zasięgów na Instagramie. Nie zdradza jednak, w jaki sposób algorytm będzie “o tym wiedział”, więc to pozostaje w sferze naszych domysłów. 

Komentowanie i wchodzenie w interakcje nie wpływa na algorytm na Instagramie

Mosseri też wyjaśnił jeden z mitów dotyczący działania Instagrama. Chodzi o komentowanie postów i publikacji kont o podobnych zainteresowaniach. Załóżmy, że prowadzę konto na temat gier planszowych i często komentuje treści publikowane na innych kontach o tej samej tematyce. Takie interakcje nie mają znaczenia dla algorytmu. Ale nie można zapominać, że dzięki temu zwiększamy swoją widoczność i docieramy do nowych użytkowników, którzy na przykład zaglądają do sekcji komentarze czy do właściciela konta gdzie pozostawiliśmy interakcję.  

Te ostatnie publikacje o Instagramie również mogą Cię zainteresować:

Instagram z nowymi funkcjami. W końcu będzie można udostępniać posty - Instagram stawia kolejne kroki, które mają na celu angażować jego użytkowników, pomagać się im komunikować i pobudzać ich kreatywność. Tym razem wprowadził możliwość udostępniania postów, mapy znajomych oraz nową zakładkę z treściami, z którymi weszli w interakcję twoi znajomi.

Instagram z nowymi statystykami profili. Pomogą tworzyć lepsze treści - Należący do Mety Instagram ogłosił dodanie nowych danych do statystyk dostępnych na profilach użytkowników. Są wśród nich nowe dane dotyczące reels, galerii (zwanych karuzelami) oraz demografii użytkowników. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy