Emitel będzie operatorem technicznym MUX-3

Firma Emitel ma pozostać operatorem technicznym multipleksu trzeciego. Znajdują się tam kanały telewizji publicznej: TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Info HD, TVP Sport HD i TVP Historia.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

Z dokumentów opublikowanych przez publicznego nadawcę wynika, że zdaniem nadawcy żadna z firm, które brały udział w dialogu technicznym – poza Emitelem - nie jest w stanie zrealizować całości usługi nadawczej w skali ogólnopolskiej bez wykorzystania infrastruktury Emitela np. masztów tej firmy.

- Emitel jest podmiotem, który od kilkudziesięciu lat jako jedyny w  Polsce posiada infrastrukturę techniczną umożliwiającą nadawanie sygnału drogą naziemną na obszarze całego kraju. Zbudowanie analogicznej infrastruktury do posiadanej przez Emitel nie tylko pochłonęłoby ogromne środki finansowe, ale również zajęłoby kilka lat – uzasadniła Telewizja Polska w udostępnionej przez siebie dokumentacji przetargowej.

Telewizja Polska poinformowała, że zamówienie miało na celu zapewnienie usługi nadawczej  w standardzie DVB-T i DVB-T2/HEVC oraz usług w ramach regionalizacji nadawania DVBT i DVB-T2/HEVC w multipleksie trzecim (MUX-3) przez okres 10 lat. - Zapewnienie ciągłości nadawania sygnału MUX-3 stanowi zatem nie tylko kluczowy element funkcjonowania Telewizji Polskiej jako telewizji, lecz przede wszystkim stanowi wypełnienie obowiązków ustawowych ciążących na zamawiającym (TVP) jako nadawcy publicznym - podkreśliła publiczna telewizja.

Usługa transmisji sygnału MUX-3 świadczona przez operatora technicznego multipleksu polega na nadawaniu w sposób naziemny zmultipleksowanego, cyfrowego sygnału telewizyjnego. Obecna umowa między Emitelem a TVP na nadawanie sygnału MUX-3 obowiązuje do 27 sierpnia 2020 roku. Jej wartość wynosiła 615,6 mln zł w ciągu 10 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day