EssenceMediacom wyszedł w Polsce na plus

W 2023 roku agencja mediowa EssenceMediacom Poland (należąca do koncernu WPP) zwiększyła przychody o jedną piątą, a jej rentowność netto poszła w górę z 1,6 mln zł straty do 2,4 mln zł zysku.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
EssenceMediacom wyszedł w Polsce na plus

EssenceMediacom Poland w 2023 roku wypracował 1,01 mld zł przychodów sprzedażowych, co wobec 844,96 mln zł rok wcześniej daje wzrost równo o 20 proc. Wszystkie osiągnięto z usług reklamowych, te od klientów krajowych 735,97 do 876,89 mln zł, a o zagranicznych - ze 109 do 137,12 mln zł.

W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że jako nowych klientów pozyskała m.in. BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Storytel, Revolut, Google i Eat by Ann. Jej przychody w ramach koncernu WPP zwiększyły się rok do roku z 25,43 do 35,18 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 14,16 mln zł od GroupM, 13,6 mln zł od EssenceMediacom Holdings, 1,17 mln zł od GroupM UK i 1,29 mln zł od GroupM UK Digital.

Działalność operacyjna EssenceMediacom Poland w 2023 roku kosztowała 1,01 mld zł, po wzroście o 18,8 proc. z 849,65 mln zł rok wcześniej. Stanowiącej zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 813,74 do 974,79 mln zł.

W EssenceMediacom Poland mniej pracowników

Natomiast koszty wynagrodzeń zmalały z 27,24 do 25,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 6,12 do 5,77 mln zł. Liczba pracowników agencji zmniejszyła się rok do roku ze 196 do 163. - Wynika to z dużej rotacji obrazującej odbicie branży i poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników oraz zmiany sposobu funkcjonowania całej grupy (GroupM). Spółki z grupy celem optymalizacji swoich działań przenoszą powtarzalne obszary jak np. administracja do GroupM - zaznaczono w sprawozdaniu agencji.

Na poziomie sprzedażowym brutto jej wynik poszedł w górę z 4,69 mln zł straty do 4,66 mln zł zysku. Dynamikę pozostałych wyników rentowności osłabił spadek pozostałych przychodów operacyjnych z 3,63 do 1,55 mln zł i wpływów finansowych z 1,76 mln do 3,3 tys. zł, a także wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 775,6 tys. do 1,11 mln zł i kosztów finansowych z 2,63 do 2,7 mln zł.

Firma osiągnęła 5,1 mln zł zysku operacyjnego i 2,4 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 1,83 i 1,56 mln zł rok wcześniej. Na koniec ub.r. miała 17,13 mln zł wolnych środków, podczas gdy przed rokiem było to 56,15 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?