SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eutelsat zaprzestał nadawania niemieckojęzycznego programu telewizji RT

Urząd ds. mediów Medienanstalt Berlin-Brandenburg poinformował w środę, że operator satelitarny Eutelsat zaprzestał nadawania nowego niemieckojęzycznego programu rosyjskiej telewizji RT. Niemieckie organy regulacyjne nie przyznały RT koncesji na nadawanie.

Article

Na swojej stronie internetowej RT DE również poinformowała o zaprzestaniu nadawania za pośrednictwem platformy Eutelsat 9B. "Stoimy na stanowisku, że działania te stanowią bezprawny nacisk i jesteśmy przekonani, że kompetentne sądy wystąpią przeciwko nim" - napisano.

RT - dawniej Russia Today - chce rozszerzyć swoją ofertę w Niemczech i od pewnego czasu pracuje nad niemieckojęzycznym programem telewizyjnym.

Blokada na YouTube

W zeszłym tygodniu RT uruchomiła swój niemieckojęzyczny program na żywo za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji. YouTube zablokował kanał na swojej platformie po kilku godzinach, powołując się na wytyczne społeczności. Regulatorzy mediów w Berlinie wszczęli postępowanie przeciwko RT dzień później - przypomina "SZ".

Według ministra spraw zagranicznych Rosji Siergieja Ławrowa, RT DE została zarejestrowana w Serbii na mocy Europejskiej Konwencji o Telewizji Transgranicznej.

"Niemcy są sygnatariuszem konwencji i muszą jej przestrzegać" - powiedział Ławrow w środę na antenie RT, dodając, że władze RFN zrobiły wszystko, by "stworzyć negatywny wizerunek" nadawcy w społeczeństwie. "Od wielu lat obserwuje się taką dyskryminację rosyjskich mediów" - ocenił minister, grożąc podjęciem działań w reakcji na niemieckie decyzje. "Jeśli taka sytuacja będzie się utrzymywać, będziemy musieli zareagować" - powiedział szef dyplomacji Rosji bez podania szczegółów.

RT jest krytykowana na Zachodzie jako narzędzie propagandy Kremla. Zarzuca się jej, że rozpowszechnia teorie spiskowe i dezinformację w imieniu państwa rosyjskiego.

Operatorzy telewizyjni potrzebują licencji na nadawanie programów ogólnokrajowych w Niemczech. Regulatorzy mediów są zdania, że zgodnie z prawem medialnym za program odpowiedzialna jest spółka RT DE Productions GmbH z siedzibą w Berlinie. Jednym z wymogów koncesyjnych jest nienaruszanie konstytucyjnej zasady niezależności radiofonii i telewizji od państwa, tzn. państwo lub partia nie mogą wywierać żadnego wpływu na treść programu.

Dołącz do dyskusji: Eutelsat zaprzestał nadawania niemieckojęzycznego programu telewizji RT

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
Poco nam rosyjski RT w Niemczech skoro mamy rosyjskie TVP w Polsce?
odpowiedź
User
8*
Pisowcy zapowiadają, że będą łamać Konwencję o Telewizji Transgranicznej, wymagając od nadawców kablowo-satelitarnych polskiej koncesji.

Teraz dzięki Niemcom będzie im znacznie łatwiej wcielić ten plan w życie. Nasi sąsiedzi robią pisiorom cudowny prezent, sami tworząc niebezpieczny precedens.

Że PiS jest wrogiem zjednoczonej Europy, wiadomo nie od dziś. Ale że Niemcami rządzą krótkowzroczni debile, to jednak pewna niespodzianka...
odpowiedź
User
8*
O lex TVN słyszał prawie każdy. Buńczuczne pomysły ludzi związanych z władzą, by pójść jeszcze dalej i nakazać nadawcom satelitarnym posiadanie polskiej koncesji, nie odbiły się aż takim echem. Aczkolwiek WM pisały i o tym. Nie podkreślając jednak, że wprowadzenie takiego prawa byłoby jawnym pogwałceniem Konwencji o Telewizji Transgranicznej.

Mniej więcej w tym czasie Niemcy blokują kanał działający legalnie na podstawie serbskiej koncesji i wspomnianej europejskiej konwencji (jawnie ją przy tym łamiąc). W tym momencie dają pisowcom wygodny pretekst do dalszej walki z zagranicznymi mediami. Kolejną już okazję do przyjęcia wygodnej retoryki: "robimy to samo, co inne kraje".

Jak w tej sytuacji nazwać postępowanie niemieckich polityków, jeśli nie krótkowzrocznością i polityczną głupotą? Graniem do jednej bramki z pisowcami?

Czy namiętnie minusujący widzą jakąś niespójność w moim rozumowaniu? Czy tylko tak klikają, żeby wyładować złe emocje?
odpowiedź