SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ewa Wanat o wynikach RDC: Radia nie zbuduje się w trzy miesiące

Wyniki słuchalności Polskiego Radia RDC i jego nową ramówkę komentuje dla serwisu Wirtualnemedia.pl Ewa Wanat, dyrektor programowa stacji. - Na razie budujemy markę, zwiększamy jej świadomość wśród słuchaczy - mówi.

Ewa Wanat, fot.Michał MutorArticle

Według raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl udział Polskiego Radia RDC w rynku warszawskim od września do listopada 2013 roku wynosił 0,5 proc., co oznacza spadek o 0,1 pkt proc. w skali roku (zobacz pełne dane).

We wrześniu br. dyrektor programowa Ewa Wanat wprowadziła w RDC nową ramówkę (przeczytaj o niej więcej). Wanat uważa jednak, że minął zbyt krótki okres od jej startu, by móc rzetelnie odnieść się do wyników słuchalności. - Badania były robione na bardzo małej grupie, więc wynik mógł oscylować wokół błędu statystycznego - przekonuje.

>>> Akcja promocyjna Polskiego Radia RDC zakończona na komisariacie

Czy nowa ramówka przyjęła się wśród słuchaczy? Ewa Wanat tłumaczy, że jest za wcześnie, aby to oceniać. Jak twierdzi, na zbudowanie pozycji radia potrzeba lat, a nie miesięcy. - Radia nie stworzy się w trzy miesiące, tak jak autostrad nie zbuduje się w kilka miesięcy - mówi nam Wanat. - W Tok FM wprowadzanie ramówki zajęło dwa lata i po tym okresie mogliśmy to spokojnie oceniać - dodaje.

Dyrektor programowa Polskiego Radia RDC nie planuje żadnych zmian w ramówce. - Nie wolno po trzech miesiącach dokonywać takich zmian. Ramówka jest jak konstrukcja, musi trwać i musi być stabilna - mówi nam Wanat. Jej zdaniem radio na razie „buduje markę”. - Nasze radio jest elitarne, niszowe. Są słuchacze, którzy potrzebują takiego radia i my je dla nich tworzymy. Na razie budujemy markę, zwiększamy jej świadomość wśród słuchaczy - podsumowuje Ewa Wanat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ewa Wanat o wynikach RDC: Radia nie zbuduje się w trzy miesiące

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jurek
Porannego programu RDC jeszcze rok temu słuchało codziennie 44 tysiące osób (zasięg w kwadransach, 7.00-10.00, dni powszednie, fala wrzesień-listopad 2012), dziś ( fala wrzesień-listopad 2013) słucha już tylko 22 tysiące osób. Czyli połowa nie przetrzymała budowy marki)))
Poranny program w RDC prowadzą obecnie Grzegorz Chlasta (pon-cz) i Ewa Wanat (pt).
odpowiedź
User
Edek
Średni czas cluchania wynosi obecnie 91 minut, a rok temu wynosił 143!!!! To świadczy o dyrektorze programowym, o zasięgu na początku decyduje promocja, ale czas słuchania zależy wyłącznie od jakości programu. Gdyby to było elitarne radio dla koneserów, to moze traciloby zasięg dzienny ale na pewno rosłby czas słuchania! Ale Pani Wanat nie ma o tym bladego pojęcia i moze opowiadać takie farmazony!
odpowiedź
User
Tata
A ja zacząłem słuchać bo nie mogę juz znieść Tok FM, zwlaszcza rano. RDC jest lepsze, slabo jest w pozniejszych godzinach, forma wraca dopiero wieczorem. Boję się tylko, ze jesli cokolwiek podwyzsza poziom to od razu mu spada oglądalność (słuchalność). I to jest dopiero dramat. Na to ludzie na swiecie placą abonament i wszyscy to rozumieją poza Polską. Za chwilę nie będzie teatru telewizji, dokumentow itd. Zostanie Warsaw Shore , Wawa non stop i filmy z reklamami co kwadrans
odpowiedź