Facebook wesprze media dotknięte koronawirusem. 100 mln dolarów w grantach i reklamach

Koncern Facebook zadeklarował przeznaczenie kwoty 100 mln dolarów na wsparcie mediów. Środki zostaną przekazane w formie grantów oraz na wydatki reklamowe, dzięki którym wydawcy mają ograniczać straty finansowe związane z pandemią koronawirusa. Według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl nie wiadomo na razie czy wsparcie obejmie także media w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

100 mln dolarów na media

Teraz Facebook na blogu zapowiedział wsparcie dla mediów, które ma pomóc branży w pokonaniu trudności finansowych związanych z pandemią koronawirusa.

Facebook zwraca uwagę na to, że w związku z obecną kryzysową sytuacją wiele mediów zostało dotkniętych odpływem reklamodawców i odbiorców. Problem dotyczy także polskiego rynku, na którym niedawno tygodnik „Wprost” zrezygnował z drukowania papierowej wersji tego tytułu.

Aby wesprzeć media Facebook postanowił przeznaczyć dla nich kwotę 100 mln dol. Według zapowiedzi z tej puli 25 mln dol. zostanie przekazanych w formie bezpośredniego finansowania lokalnym mediom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, które zdaniem serwisu szczególnie ciężko radzą sobie w obecnej sytuacji.

Kolejnych 75 mln dol. Facebook zamierza przekazać wydawcom po to, by mogli podjąć odpowiednie działania marketingowe i reklamowe łagodzące obecne straty finansowe i biznesowe.

Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl na razie nie wiadomo jak geograficznie zostaną rozdysponowane środki ze wspomnianej puli 75 mln dol., brak też informacji o tym czy wsparcie będzie dotyczyło także mediów na polskim rynku.

Nie tylko Facebook

Spośród największych firm technologicznych wsparcie finansowe związane z Covid-19 zapowiada nie tylko Facebook. Niedawno w ramach walki z koronawirusem i skutkami pandemii koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dol. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowia, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.

W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii