Facebook wesprze media dotknięte koronawirusem. 100 mln dolarów w grantach i reklamach

Koncern Facebook zadeklarował przeznaczenie kwoty 100 mln dolarów na wsparcie mediów. Środki zostaną przekazane w formie grantów oraz na wydatki reklamowe, dzięki którym wydawcy mają ograniczać straty finansowe związane z pandemią koronawirusa. Według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl nie wiadomo na razie czy wsparcie obejmie także media w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

100 mln dolarów na media

Teraz Facebook na blogu zapowiedział wsparcie dla mediów, które ma pomóc branży w pokonaniu trudności finansowych związanych z pandemią koronawirusa.

Facebook zwraca uwagę na to, że w związku z obecną kryzysową sytuacją wiele mediów zostało dotkniętych odpływem reklamodawców i odbiorców. Problem dotyczy także polskiego rynku, na którym niedawno tygodnik „Wprost” zrezygnował z drukowania papierowej wersji tego tytułu.

Aby wesprzeć media Facebook postanowił przeznaczyć dla nich kwotę 100 mln dol. Według zapowiedzi z tej puli 25 mln dol. zostanie przekazanych w formie bezpośredniego finansowania lokalnym mediom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, które zdaniem serwisu szczególnie ciężko radzą sobie w obecnej sytuacji.

Kolejnych 75 mln dol. Facebook zamierza przekazać wydawcom po to, by mogli podjąć odpowiednie działania marketingowe i reklamowe łagodzące obecne straty finansowe i biznesowe.

Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl na razie nie wiadomo jak geograficznie zostaną rozdysponowane środki ze wspomnianej puli 75 mln dol., brak też informacji o tym czy wsparcie będzie dotyczyło także mediów na polskim rynku.

Nie tylko Facebook

Spośród największych firm technologicznych wsparcie finansowe związane z Covid-19 zapowiada nie tylko Facebook. Niedawno w ramach walki z koronawirusem i skutkami pandemii koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dol. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowia, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.

W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce