SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook wprowadza reklamy w sekcji Stories

Facebook zapowiedział wprowadzenie reklam w sekcjach Stories funkcjonujących w głównym serwisie oraz w komunikatorze Messenger. Firma przekonuje, że dzięki temu marki uzyskają możliwość szerszej komunikacji z użytkownikami oraz precyzyjnego targetowania swojego przekazu. Ze Stories na Facebooku korzysta codziennie ponad 300 milionów internautów.

Article

Sekcja Facebook Stories została wprowadzona wiosną ub.r. Pozwala ona użytkownikom na swobodne i kreatywne dzielenie się ze znajomymi zapisem (fotograficznym lub filmowym) najważniejszych dla nich wydarzeń. Wkrótce po uruchomieniu Stories w głównym serwisie Facebooka sekcja trafiła także do komunikatora Messenger.

Teraz Facebook poinformował, że udostępnia markom na całym świecie możliwość zamieszczania reklam przy materiałach publikowanych w Stories. Oferta dotyczy głównego serwisu, według zapowiedzi w niedalekiej przyszłości reklamy pojawią się także na platformie Stories w Messengerze.

Facebook podkreśla, że obecnie ze Stories korzysta każdego dnia ponad 300 mln użytkowników serwisu, zatem marki mają szansę dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do szerokiej rzeszy odbiorców. Tym bardziej, że według badania Ipsos, na które powołuje się Facebook 63 proc. użytkowników serwisu planuje częstsze niż dotąd korzystanie ze Stories.

Według zapowiedzi reklamodawcy otrzymają szereg możliwości targetowania reklam, a także narzędzia do mierzenia ich skuteczności.

W styczniu ub.r. Facebook wprowadził reklamy do sekcji Stories w należącym do niego serwisie Instagram. Emitowane tam materiały promocyjne są skuteczne – według sondaży 62 proc. użytkowników Instagrama przyznało się do większego zainteresowania konkretną marką po zobaczeniu jej reklamy w Stories. Z kolei 38 proc. użytkowników wymieniało ze znajomymi opinie na temat takiej reklamy, a 34 proc. odwiedziło w internecie sklep oferujący reklamowany towar.

W II kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza reklamy w sekcji Stories

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Konstytucja
Już kompletnie obsrają całe FB reklamami.
16 8
odpowiedź
User
kamil zborowski
Ludzie odchodzą z facebooka to reklamy trzeba wrzucić!
13 8
odpowiedź