Facebook z prawie miliardem mobilnych użytkowników

Niemal miliard użytkowników Facebooka będzie w 2015 r. przynajmniej raz w miesiącu korzystać ze społecznościowego serwisu z poziomu telefonów komórkowych - szacuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook z prawie miliardem mobilnych użytkowników

W bieżącym roku mobilni użytkownicy Facebooka mają stanowić nieco ponad 70 proc. wszystkich użytkowników serwisu.

Do roku 2018 odsetek ten ma zwiększyć się do 75,1 proc., a liczba osób regularnie logujących się do portalu przy użyciu telefonu komórkowego - do 1,34 miliarda.

grafika

W ostatnich 12 miesiącach przestrzeń mobilna była kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost reklamowego biznesu Facebooka. W 2013 roku za 45 proc. z 6,99 miliarda dolarów przychodu z reklam portalu odpowiadały reklamy mobilne. W tym roku Facebook ma dzięki nim zanotować przychód w wysokości 10,9 miliarda dolarów, stanowiących 73 proc. całkowitych wpływów serwisu z reklam.

grafika

Według eMarketera, w 2015 roku na całym świecie będzie ogółem 1,58 miliarda użytkowników portali społecznościowych korzystających z nich z poziomu telefonów komórkowych, z czego ponad 60 proc. będą stanowić użytkownicy Facebooka.

Najwięcej mobilnych użytkowników Facebook ma mieć w tym roku w USA - 123,1 miliona, stanowiących blisko 80 proc. ogółu użytkowników portalu zza oceanu. Drugie pod tym względem Indie mają po raz pierwszy przekroczyć próg 100 milionów mobilnych użytkowników serwisu, a w roku 2017 mają wyprzedzić pod tym względem USA. Z kolei trzecia Indonezja ma najwyższy w Top 10 wskaźnik penetracji: 92,4 proc. wszystkich tamtejszych użytkowników Facebooka ma w tym roku korzystać z serwisu z poziomu telefonów komórkowych, a do 2018 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 98,8 proc.

grafika

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu